FitnessSporten

Upperbody work out

geschreven door Marit maart 27, 2015 11 Comments

Twee keer in de week train ik mijn bovenlichaam in de sportschool. De ene keer richt ik meer op schouders/borst/triceps, de andere keer op rug/biceps/buikspieren.
Vanochtend bracht ik samen met mijn vriendinnetjes Jasmijn & Kelly door in de sportschool. De rug, biceps en buikspieren stonden op de planning.

Top sportbuddy’s zijn het! Niet alleen letten we op elkaars houding, we pushen elkaar tot het uiterste! LEKKAH! O ja, en ze zijn niet te beroerd om tussen de setjes door even een foto te maken, zodat ik beter kon uitleggen wat ik zoal doe in de sportschool. Ik train iedere keer anders, maar dit is een ideetje van mijn training. (Zo deed ik dat ook al eens bij mijn benen&billen training)
Vandaag deed ik van iedere oefening 3 sets met 10 herhalingen. Ik weet niet alle namen van de oefeningen, dus geef een schreeuw als het niet klopt/je de naam weet! 😉

Wat we deden:
Na 1000 meter roeien gingen we aan de slag.
De sportschool is net verhuisd, dus alles is nieuw (moet er echt even aan wennen)
De pull up machine was ook vernieuwd! Leuk!

pull upsWijde pull ups met tegengewicht

back flies
Back flies met dumbells

bent over row
Bent over row

imageBent over row one arm

pull down
Pull down

image
Cable woodchopper

En daarna nog een rondje buikspieren! (En 3 x 10 burpees zoals je op de instagram van Running Girls Groningen kunt zien)
Lekker getraind ladiessssss!

Wat voor oefeningen doe jij zoal voor je rug/biceps/buikspieren? Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen, dus let me vooral know en alvast een fijn weekend!
Joe, liefs!

11 Comments

Froukje maart 28, 2015 at 15:39

Leuk om te zien! Ga het eens proberen deze oefeningen..

Antwoord
Marit maart 29, 2015 at 15:30

Succes vriendinnetje!

Antwoord
Cariena maart 28, 2015 at 19:57

Ik vind de foto helemaal bovenaan zó mooi en gaaf eruit zien! Overigens heel leuk om dit te lezen want ik heb wat oefeningen die ik best zal willen doen.

Antwoord
Marit maart 29, 2015 at 15:29

Aah dankjewel! Succes!

Antwoord
Marvin maart 28, 2015 at 21:58

Lekkere training! Zelf probeer ik veel af te wisselen tussen verschillende oefeningen. Vaak begin ik met compound oefeningen en maak ik het af met isolatie oefeningen 🙂

Antwoord
Marit maart 29, 2015 at 15:29

Dit doe ik ook vaak als ik benen & billen train, met schouders ben ik daar iets minder in, omdat ik die niet heel gespierd hoef, haha.

Antwoord
Charlotte april 7, 2015 at 15:45

Staande biceps, zittende biceps, zittende tricep press, liggende tricep extension, tate press en dezelfde rugoefeningen als die jij doet! De schouders zijn bij mij de deltoid raises, shoulder raises, lying two arm rear lateral raise, shoulder press, front incline raise en ride lateral raise. Borst zijn de decline flyes, incline flyes, regular flyes en de bench press. Alles met losse dumbbells 🙂

Antwoord
Anne-Sien april 29, 2015 at 17:18

Hoe kan je zo mooi slank zijn en krachttraining doen? Wanneer ik veel krachttraining doe word ik echt zo’n hulk..

Antwoord
Marit mei 6, 2015 at 11:20

Word je dat echt of denk je dat? Je zou het anders kunnen proberen met wat meer herhalingen? Dus 15/20 herhalingen zodat je wel spier opbouwt, maar het vooral lange spieren worden.

Antwoord
Cyanne oktober 14, 2015 at 14:45

Hoi Marit!

Er staat 2 keer triceps in die zin: schouders/borst/triceps, de andere keer op rug/triceps/buikspieren.
Ik neem aan dat de tweede biceps moet zijn? 🙂

Antwoord
Marit oktober 15, 2015 at 10:52

Je hebt helemaal gelijk! Aangepast!

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram