SportenTips

No sugar, she is sweet enough

geschreven door Marit oktober 21, 2014 1 Comment

Ik wil graag mijn favo fit-chick aan jullie voorstellen: Lienke, oftewel Dear Good Morning.
We zijn ongeveer gelijk gestart met het delen van ons ‘fitte en gezonde’ leven op instagram en zo hebben we elkaar ook gevonden. Ik was direct fan van haar, de manier waarop ze foto’s plaatst met leuke, grappige, maar vooral inspirerende tekstjes erbij spreekt mij enorm aan. Eerst vond ik het gewoon een hele leuke chick om te volgen, maar na een tijdje merkte ik ook dat ze er echt verstand van heeft en door haar eigen doorzettingsvermogen anderen ontzettend motiveert. Een maand geleden heb ik haar ontmoet en sindsdien hebben we contact gehouden. Ze zit nu een paar maanden in Kopenhagen en ik herken me heel erg in haar manier van denken en doen (vooral nu op reis). Samen zijn we wat dingetjes van plan, maar ik heb haar eerst maar eens gevraagd om een blogje voor me te schrijven. Want waar komt haar naam vandaan? Dead Good Morning. Sporten in de ochtend, zelf ook helemaal fan van, hier komt ze:

Ik ben een enorme fan van de ochtend. Lekker vroeg opstaan, naar de sportschool rennen en daarna een groot ontbijt klaar maken.
Ik ben van de ochtend gaan houden omdat ik simpelweg geen tijd heb om in de avond te sporten.
Ik werk fulltime en voordat ik thuis van mijn werk, heb gegeten en mijn sportkleren aan heb, gaat de sportschool alweer dicht. Dat gehaast, en dan die enorme drukte dat er ook nog weinig ruimte is voor je workout; ik was er klaar mee!

Toen ik eens op de ochtend ging sporten, precies om 07:00 uur, voelde ik me zo goed.
De discipline van het vroege opstaan, naar de sportschool rennen terwijl iedereen nog slaapt, alle ruimte hebben en vervolgens weten dat je in de avond mag luieren omdat je al gesport hebt. Ik werd verslaafd. Verslaafd aan de ochtendworkouts.
Toen mensen mijn enthousiasme ontdekte voor mijn ochtendworkouts wilden ze meer weten. Toen ben ik begonnen met mijn blog Dear Good Morning, om te laten zien hoe leuk en goed het is om in de ochtend gelijke de juiste en gezonde keuzes te maken. Een andere reden was ook om mensen die altijd maar zeuren „Ja maar ik heb geen tijd!” te overtuigen dat er altijd wel tijd is voor een workout!
Dear Good Morning is er niet alleen om je te stimuleren in de ochtend een workout te doen, maar ik wil jullie ook inspireren met gezonde ontbijtjes of in de ochtend meteen met een positieve gedachte te beginnen. Dat helpt echt! Ik ben een stresskip, en kan wakker worden met 10000.0010 dingen in mijn hoofd. Door me eerst te focussen op een gezonde en sportieve ochtend, krijg ik rust, voldoening en vooral voor honderd procent energie. Dan kan ik de hele dag aan!

dgm

Als ik je nog niet overtuigd heb, hier 10 redenen waarom sporten in de ochtend goed is:

1. Het is ontzettend rustig in de sportschool. Je hebt dus alle ruimte voor je workouts, geen zwetende mensen om je heen. De wc’s zijn nog schoon, alle gewichtjes liggen nog op volgorde en.. geen wachtrijen. De sportschool is helemaal voor jou!

2. Je geeft je lichaam meteen een fresh start waardoor je je lichaam volledig wakker maakt en je de dag vol energie begint.

3. Als je in de ochtend sport, gaat je lichaam de rest van de dag meer verteren. Je verbrand dus extra calorieën gedurende de dag.

4. Je lichaam heeft nog de volledige energie omdat je net wakker bent, dus die extra zware workout staat op je te wachten!

5. Je kan het van je lijstje afstrepen. Vanavond heb jij een extra reden om op de bank te ploffen. Je hebt al gesport! YEAH!

6. Je hebt veel meer concentratie vermogen gedurende de dag als je in de ochtend sport.
Lijkt me vooral erg handig voor je studie of werk toch?

7. Omdat je lichaam door je morning workout extra aan het verbranden is, is je lichaam in de avond moe en uitgeput. Je zult dus heeeeerlijk slapen.

8. Het kick gevoel wat je krijgt na het sporten omdat je anders nog lui in bed zou liggen. But you did it! BE PROUD!

9. Je steeds meer discipline krijgt door in de ochtend te sporten. Een vast ritme en een beetje streng zijn voor jezelf. Deze discipline neem je dan ook mee in je dagelijks leven waardoor je veel meer gedaan krijgt dan je daadwerkelijk denkt.

10. Het verdiende groot ontbijt wat je erna mag eten! Olé! Hoe fijn is dat?
En wat ga je eten? Misschien wel mijn favoriete ontbijtje?

dgm ontbijt

Recept Havermout met pompoen en gekookt fruit

Mijn favoriete bezigheid naast sporten is eten. Vooral het ontbijt. Hierbij mijn favo ontbijt na een heerlijke ochtendworkout.
Ik eet zelf al twee jaar geen toegevoegde suiker, dus al mijn recepten zijn zonder slechte toevoegingen. 😉

Ingrediënten voor 1 persoon

– 120 ml sojamelk (of ander soort melk)
– 200 gram stukjes pompoen
– 25 gram havermout
– halve peer (ongeveer 200 gram)
– 2 verse vijgen
– kaneel
– kokosrasp

Kook de stukjes pompoen tot ze beetgaar zijn. Haal het water uit de pan en pureer de pompoen met een staafmixer. Voeg de havermout, het sojamelk, het fruit en wat kaneel toe en pureer tot een glad mengsel. Verwarm opnieuw in het pannetje en blijf goed roeren.
Schenk het in een kommetje, doe wat kokosrasp en nog wat extra kaneel over je warme pap en.. smullen maar!

Wat ik er altijd bij drink is een glas heet water met citroen en gember.

Liefs Lienke

1 Comment

ZONDERZOOI oktober 25, 2014 at 16:54

Ziet er lekker uit dit havermoutreceptje, eigenlijk nog nooit pompoen in mijn havermout gedaan, dus zeker het proberen waard!

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram