HardlopenSporten

Spetses mini-marathon

geschreven door Marit oktober 11, 2015 2 Comments

Een aantal weken geleden werd ik via Nationale Nederlanden benaderd om voor hun opgezette platform Your Miles Matter te lopen. Een platform die het mogelijk maakt om jezelf een doel te stellen op hardloopgebied en supporters te zoeken die jouw iedere kilometer sponseren voor een goed doel dat je zelf mag kiezen! Een hele mooie kans die ik met beide handen aangreep! Leuke bijkomstigheid was dat één van je doelen werd: een run op het Griekse eiland Spetses.

Your miles matter
Zoals je misschien al wist ga ik lopen voor het goede doel Jeugdsportfondsen Groningen. Een fonds dat zicht inzet voor kinderen die thuis het geld niet hebben om zich aan te sluiten bij een sportvereniging.  Every step matters! Voor iedere kilometer word ik gesponsord, door m’n familie en vrienden. Zo leuk om op zo’n manier bij te dragen aan dit goede doel. Iedere loper (bijvoorbeeld Stephanie & Patty van Happyfoodlovers en Claartje van Foodness.nl en nog vele anderen lopen voor een ander doel).
Donderdagnacht vertrok ik, samen met mijn  running girl en vriendin Kelly, om half 2 vanuit Grunn! Vroeg! Of laat? Haha! Bij de Starbucks (thank god for coffee!) ontmoeten we de rest van de lopers. Gelukkig een mega gezellige groep, want we moesten nog een lange reis samen: vliegtuig, taxi, boot! Om 17:00 kwamen we dan aan op Spetses! En wauw, wat een mooi eiland! Het is een Grieks eiland, drie uur met de boot vanaf Athene.

Teambuilding
Hoe individueel hardlopen ook is, we doen hier behoorlijk aan teambuilding, haha! We zijn hier met de renners, aanhang en de filmcrew voor de Your Miles Matter aftermovie.
De eerste avond zijn we met z’n allen uit geweest bij een vis restaurant met een prachtig uitzicht! Een aantal zijn pas na heel wat shotjes en na 3en, ik noem geen namen, in bed beland. Ik had al vroeg een date met mr. Pillow!

Na een goede nacht konden we alleen nog maar denken aan het Frozen yoghurt tentje die bij ons om de hoek zat, yum! Opeten in het zonnetje, nog wat wandelend het mooie eiland verkennen en Griekse mensen kijken. Staren. Ik hou van andere culturen en hun gewoonten.

De run
Na nog wat korte opnames en interviews ging het heel hard regenen! Jammer!
Een flinke pasta als lunch en toch een beetje zenuwachtig…
Om 17:15 gingen we van start! Heel veel mensen, dus het was heel veel ritsen op het begin. Ik liep met een go pro op m’n hoofd (bleek voor niks uiteindelijk, er zijn 15 seconden gefilmd ha ha) dus ik rende achter de meiden aan om te filmen, op flink tempo. Was niet de bedoeling, maar vond ‘t leuk om te filmen. Maar na een paar kilometer was die knop er weer in m’n hoofd die omging… Vasthouden dit tempo en keihard knallen! De eerste 5 km voelden als steil omhoog, zwaar joh! Daarna voornamelijk naar beneden dus dat was fijn! Het regende tussendoor, best fijn!
Laatste paar kilometer waren zwaaaaar, ik ging bijna over m’n nek, maar ik heb het gehaald! In een tijd van 45:02! Een dikke minuut boven m’n PR (die staat op 43:56), die ik in mei liep in Amsterdam bij de Nike Run!

Daarna hadden we een diner met NN en de ‘celebrities’ van Greece! Het was een heel fancy diner met veel vis en voorgerechtjes etc. Daarna was het tijd voor gin en tonic. Gin en tonic. Met de hele groep! Veel foute muziek, veel drank en veel gezelligheid.

imageimage

En door
Vanmorgen de 5 km lopers uit onze groep aangemoedigd en daarna samen met Kelly een rondje langs kust op de quad. Prachtig, klein, schoon eiland! Vanavond ons laatste etentje samen met de groep!

imageimageimage

Een super vette 10 km dus met een heeeeel leuk reisje eromheen met een top groep en een heel mooi eiland! Genieten!

Morgen weer naar huis!

Een fijne zondag,
Marit

2 Comments

Wilmke oktober 11, 2015 at 21:38

Klinkt zo megagezellig! Maar heb je nou een minuut van je pr afgelopen of zat je er een minuut boven? 😉 goede tijd ook!
X Wilmke

Antwoord
Marit oktober 12, 2015 at 07:48

Aangepast haha! Boven zat ik er, dus langzamer dan PR!