HardlopenSporten

#Roadto3030 update #3: schema niet gevolgd

geschreven door Marit september 27, 2020 11 Comments
#roadto3030 update

Over vijf weken vier ik mijn 30ste verjaardag. En op deze dag wil ik ook 30 kilometer gaan hardlopen. Dat gaat niet zomaar, daar moet voor worden getraind! Iedere week neem ik je mee in een #roadto3030 update. Een korte update deze keer, want er gebeurde deze week niet heel veel op sportgebied…

Klus- en verhuisweek

Maandag kregen we de sleutel van ons nieuwe appartement in Heerenveen. Voordat we daar intrekken, moet er nog verf op de muren komen en er moet nog een vloer in. Dat vinden we beide best een leuk en vooral leerzaam proces, maar het kost tijd, geld, geduld en fysieke inspanning. Precies de de redenen waarom ik mijn schema de afgelopen week niet heb gevolgd.

Vind ik dat erg?

Totaal niet! Mijn schema geeft me veel houvast en vooral motivatie, maar er een week (of twee) vanaf wijken, vind ik echt niet erg. Na bijna zeven weken overal en nergens te hebben gewoond, kan ik niet wachten om ons eigen, vaste plek te hebben en daar een week in investeren vind ik alleen maar heel fijn. Des te lekkerder om straks het schema weer op te pakken, wetende dat er een douche en mijn eigen spullen op me staat te wachten. Hoe sneller we er nu in kunnen trekken, hoe sneller ik het schema weer kan oppakken.

18 km duurloop

Wel ga ik de komende week in ieder geval de hardlooptrainingen weer doen. Morgen staat er een duurloop van 18 kilometer op de planning. Stiekem kijk ik daar een beetje tegenop, maar ergens vind ik het ook heerlijk dat ik mijn hoofd leeg kan lopen en de week fris en fruitig kan beginnen. Later deze week doe ik een intervaltraining en of en welke trainingen er nog bij komen, dat moet ik nog even zien. Hieronder zie je mijn schema tot nu toe.

#roadto3030
Voeding

Volgende week wil ik wat dieper ingaan op voeding en daarvoor ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen.

  • Loop je in de ochtend, middag of avond?
  • Eet je iets voor je run? Zo ja, wat?
  • Nuttig je iets tijdens je run? Zo ja, wat?
  • Wat eet je zoal na je run?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden hierop en zou het heel erg waarderen als je dit laat weten in een reactie hieronder (leuk als anderen mee kunnen lezen!) of dat je me persoonlijk een mailtje stuurt. Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie dit doen, want ik ben daar nog een beetje zoekende in en kan wel wat inspiratie gebruiken. Volgende week daar dus meer over!

Sportieve Sunday gewenst! โ™ฅ

11 Comments

Iris september 28, 2020 at 11:22

Hoi Marit,

Ik loop meestal s’avonds en eet 1 uur daarvoor een lichte avondmaaltijd. Zoals aardappeletjes uit de oven, groenten en een vegaburger. Tijdens het lopen eet ik niks en daarna vaak een grote bak alpro mild and creamy met havermout of gepofte spelt, banaan, appel en vaak nog een koekje (of 3 oeps).

Antwoord
Marit oktober 6, 2020 at 16:26

Klinkt goed, Iris. Leuk om te lezen, bedankt! ๐Ÿ™‚

Antwoord
Lieneke september 29, 2020 at 13:13

Ik loop meestal ‘s ochtends. Vooraf eet ik een banaan, soms met nakdreep erbij. Bij een lange run neem ik winegums mee voor onderweg. Erna doe ik niet altijd iets specifieks, soms vind ik een proteรฏne pudding wel heel lekker

Antwoord
Marit oktober 6, 2020 at 16:26

Wat een goeie tips staan hier tussen, dankjewel! ๐Ÿ™‚

Antwoord
Sanne oktober 1, 2020 at 02:51

Ik loop meestal rond 10/11 uur ‘s ochtends en heb dan 2 uur daarvoor een goed ontbijt gegeten (eigenlijk altijd havermout). Hierna eet ik of iets van yoghurt/fruit of een vroege lunch als ik trek heb.
Ik eet/drink bijna nooit tijdens het lopen of het moet echt richting de halve marathon afstand gaan. Dan onderweg wat water en snoepjes.

Antwoord
Marit oktober 6, 2020 at 16:25

Bedankt voor je antwoord, Sanne. Leuk om te lezen! Havermout is the best! ๐Ÿ™‚

Antwoord
Lotte oktober 1, 2020 at 12:00

Loop je in de ochtend, middag of avond?
Altijd in de ochtend of middag!
Eet je iets voor je run? Zo ja, wat?
Een bakje yoghurt met muesli en fruit voor een lange duurloop. Soms op nuchtere maag voor een korte afstand.
Nuttig je iets tijdens je run? Zo ja, wat?
Nee eigenlijk nooit, alleen bij wedstrijden wat water.
Wat eet je zoal na je run?
Een flinke lunch, 4 boterhammen of een goed gevulde salade, gebakken ei.

Antwoord
Lotte oktober 1, 2020 at 12:01

Ik loop altijd in de ochtend of middag.
Een bakje yoghurt met muesli en fruit voor een lange duurloop. Soms op nuchtere maag voor een korte afstand.
Tijdens eet ik eigenlijk nooit, alleen bij wedstrijden wat water.
Daarna een flinke lunch, 4 boterhammen of een goed gevulde salade, gebakken ei.

Antwoord
Marit oktober 6, 2020 at 16:25

Bedankt voor je antwoorden, Lotte. Leuk om te lezen!

Antwoord
Annemiek oktober 2, 2020 at 14:18

Hi Marit, super goed bezig met je #roadto3030. Hoe ging je duurloop? Ik wil zelf binnenkort ook weer trainen voor een lange afstand maar eerste de Zevenheuvelennacht – 7 km ๐Ÿ™‚
Hierbij mijn antwoorden!
Loop je in de ochtend, middag of avond? Het liefst in de ochtend.
Eet je iets voor je run? Zo ja, wat? Ga ik voor een korte duurloop dan eet ik niks en drink ik alleen een half glas water. Ga ik voor een langere duurloop of interval dan ontbijt ik graag met een bak havermout (35 gram havermout, amandelmelk, banaan, rozijnen en als topping pindakaas)
Nuttig je iets tijdens je run? Zo ja, wat? Nee, alleen bij een lange duurloop >15 km misschien een gel snoepje.
Wat eet je zoal na je run? Mijn standaard havermout of een groene, fluffy smoothiebowl met eiwitpoeder!

Antwoord
Marit oktober 6, 2020 at 16:25

Bedankt voor je antwoorden. Leuk om te lezen! Succes met de Zevenheuvelennacht.

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram