FitnessHardlopenSporten

Mijn sportweek #9

geschreven door Marit februari 23, 2020 0 comments
Mijn sportweek #9

Het is weer Sportieve Sunday! Tijd om te delen wat ik afgelopen week zoal deed op sportgebied. Sinds 1,5 week zijn we terug in Auckland, wat betekent dat ik eindelijk mijn sportroutine weer kan oppakken. En dat doe ik dan ook volop!

Maandag

Ik begin de week met een 7 km run! Zoals ik vorige week al vertelde bouw ik de kilometers rustig weer op. Elke week een halve of hele kilometer erbij zou mooi zijn. Ik heb op dit moment geen specifiek hardloopdoel, maar wil weer vaker 10 kilometer kunnen rennen en dat is voor nu, met al die heuvels hier, nog een stapje te ver. But I am getting there!

Dinsdag

Geen workout vandaag, maar heel veel wandelen. Ik wandel namelijk naar het centrum, wat op 10 kilometer afstand zit. Ondertussen breng ik mijn CV rond bij een aantal tentjes rond en heb ik met iemand afgesproken om te lunchen. Na ook nog wat te hebben gewinkeld in het centrum, pak ik het OV terug naar huis. In totaal bijna zo’n 3-4 uur gewandeld, dus beentjes omhoog!

Woensdag

Mijn abonnement bij Jetts heb ik opgezegd, omdat hier niet de vibe is die ik zoek in een gym. Er zijn geen losse stangen, schijven en totaal geen “gezelligheid”. Op zoek naar een andere! Ik mag drie keer komen sporten bij een gym in de buurt waar ik deze eerste keer krachttraining doe. Squats, reversed lunges, leg press, leg press met één been, hip trusts en calf raises.

De komende tijd wil ik “legday” beperken tot 4-5 oefeningen. Dit omdat ik nog wel eens de neiging heb om heel snel allerlei oefeningen achter elkaar te doen, terwijl dit niet perse beter is. Meer focus op compound oefeningen dus en elke week een beetje meer gewicht erbij. Over een tijdje zal ik hier mijn ervaringen zeker over delen!

Daarnaast wil ik ook weer wat vaker oefeningen voor het bovenlichaam doen. Dus ik deed nog de oefeningen “pull down” en “single arm row” voor mijn rug erbij. Afsluitend wisselde ik 15 leg raises en 30 ankle touches met elkaar af (keer 3) en na een uurtje liep ik de gym uit. Nog een klein uurtje gewandeld naar huis en de supermarkt (ov duurt vaak nog langer) en verder lekker rustig aan gedaan.

Donderdag

Geen workout, maar een ochtendje werken. Daarna een klein uurtje naar huis wandelen en dat is het voor vandaag. Even wat rustiger aan na de afgelopen dagen.

Vrijdag

Voordat we een weekend weg gaan, pak ik nog mooi een boksles mee in de “nieuwe” gym! Na een half jaar amper boksen is het super pittig, maar ik pak het al snel weer op. Oh, wat is het toch leuk!

Zaterdag 

Er staat flink wat regen gepland, maar daar laten we ons niet door tegenhouden. We hiken de Mount Maugangui.” op, een klim van een klein half uur en daarna weer terug naar beneden. Droog houden we het niet, maar gelukkig is het niet koud. We eindigen de dag met een heerlijke (zwavel)spa, wat in dit gebied veel voorkomt en wat super voor je spieren blijkt te zijn. Na het bewegen en vooral het wandelen van afgelopen week kan ik dit wel gebruiken! 

Zondag

Vandaag bijna geen beweging, maar veel toeren! Vind ik helemaal niet erg! Merk dat ik veel wil, maar dan m’n lichaam het nog even rustig moet opbouwen. Vandaag rustig aan, zodat ik komende week weer (rustig) kan knallen! 

Dat was ‘m voor deze week. Komende dagen moet ik veel werken, maar ik wil ook op zoek naar een andere gym voor nog een proefles. Ben benieuwd!

Hopelijk heb jij ook een fijne sportweek gehad! Wat heb je zoal gedaan?

Sportieve Sunday! 

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram