FitnessHardlopenSporten

Mijn sportweek #8

geschreven door Marit februari 16, 2020 2 Comments
Mijn sportweek #8

HA! Dit is letterlijk de derde keer in drie maanden dat ik zeg: JA! Ik pak mijn sportroutine weer op! Maar nu is het echt zo. Stilzitten in de tussentijd doe ik niet hoor, maar ik heb gewoon zin om weer echt (rustig) op te bouwen in de sportschool en hopelijk binnenkort ook het boksen weer op te pakken. Hoe afgelopen sportweek eruit zag? Ik ga het je vertellen!

Maandag

We beginnen de week goed! We hebben ons een dag vergist in vertrektijd (#Zuidereiland) en hebben “opeens” een dag over op het Zuidereiland. En we hebben een douche nodig. Via Google vind ik een gym en voor zo’n €10,- per persoon mogen we naar binnen. Hier maken we goed gebruik van. Ik begin met de crosstrainer en doe vervolgens een aantal oefeningen voor de benen/billen: squats, walking lunges, deadlifts, hip trusts en donkey kicks. Niet met al te veel gewicht, want ik heb al bijna drie weken niet in de gym gesport, dus weer rustig opbouwen. Afsluitend nog wat buikspieroefeningen en 10 minuutjes uitfietsen. Die douche is nu dubbel en dwars verdiend (en dubbel en dwars nodig)!

Dinsdag

Toch best wel wat spierpijn, maar gelukkig hoeven we vandaag niet zoveel. We zijn in totaal zo’n zes uur bezig met de ferry oversteek en daarna wandelen we nog wat rond in het centrum van Wellington. In de avond de beentjes weer omhoog, want de terugrit naar Auckland is begonnen!

Woensdag

Ook deze dag was niet veel soeps op sportgebied. We zitten vooral in de auto. Eerst zo’n vijf uur naar Auckland, daarna hebben we nog een aantal bezichtigingen voor een woonplek.

Donderdag

Ik heb mijn abonnement bij sportschool Jetts opgezegd (heel onpersoonlijk, commercieel en geen stangen en schijven), maar heb nog een paar weken tegoed (in de tussentijd op zoek naar een andere gym!). Ik wandel 45 minuten heen en begin daarna gelijk met legday: bulgarian split squats, deadlifts, deadlifts met één been, hip trusts, leg press en calf raises. Afsluitend nog wat buikspieroefeningen afgewisseld met box jumps en daarna wandel ik weer 45 minuten terug naar de Airbnb.

Vrijdag

Voordat we vertrokken naar het Zuidereiland was ik het hardlopen aan het opbouwen en was mijn verste 9 kilometer. Ik wil weer verder gaan opbouwen, maar na een paar weken hardloop-vakantie weer een stapje terug. Ik ren 5 kilometer in de ochtend en plank daarna nog 3 keer 30 seconden.
In de middag ga ik rond met mijn CV. Ik kies een leuke buurt uit, maar deze zit wel op een uur loop afstand. Podcastje(s) op en gaan!

Zaterdag

Overdag rustig aan, in de avond wat uurtjes in de horeca werken. Prima rustdag!

Zondag

Tom en ik gaan samen naar de gym. We trainen overigens niet samen, houden beide van andere oefeningen. Ik ga uiteraard weer voor een legday (ik vind dit zoveel leuker dan bovenlichaam trainen): squats, bulgarian split squat, deadlifts, gekruiste lunges en hiptrusts. Afsluitend wissel ik 30 seconden commando’s af met 30 seconden planken. Daarna 1 minuut rust en dan nog twee van zulke rondjes.
Later op de dag wandel ik nog een klein uurtje. Lekker spraakmemo’s luisteren van vriendinnen.

BACK ON TRACK dus! It feels good to feel good! Helemaal zin om dit weer door te pakken. Wanneer we straks een woonplek hebben gevonden, wil ik verschillende sportscholen uitproberen en heel graag het boksen weer oppakken. Keep you updated!

Een sportieve Sunday gewenst! ♥

2 Comments

Rachel Kromdijk februari 17, 2020 at 13:06

Wat tof dat je dit zo onder elkaar hebt gezet! ik twijfel enorm om weer op een sportschool te gaan.. ik heb teveel hobby’s, mijn gewone werk en dan straks ook nog een eigen moestuin

Antwoord
Marit februari 20, 2020 at 03:52

Haha, hmmm! Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Bewegen hoeft niet altijd in een sportschool! Een moestuin, wandelen, skeeleren, fietsen, hardlopen… er zijn zoveel manieren om te sporten!

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram