Sporten

Mijn sportweek #61

geschreven door Marit juli 12, 2021 0 comments
Mijn sportweek

Het is alweer de vierde week van mijn #van5naar10kmschema. In deze blog leg ik uit waarom ik de afstanden rustig opbouw. Dit was mijn sportweek!

Maandag

We beginnen de week weer in de gym! Wat ik hier doe zijn de volgende oefeningen: warming up, front squats, Bulgarian split squat, sumo deadlifts, donkey kicks, cable pull through en als afsluiting wissel ik boksen op de zak af met dumbell rows. De rest van de dag ben ik vooral bezig met Oat me.

Dinsdag

Elke week 0,5 kilometer verder hardlopen, dus vandaag 6 kilometer! Dit gaat super lekker. Ik kreeg naderhand wat vragen over de afstand, want ik heb toch veel langere afstanden gelopen? Dat klopt! En ik zou nu ook zeker de afstanden wat sneller kunnen opbouwen naar een verdere afstand, maar daar heb ik op dit moment geen behoefte aan. Ik heb juist een schema opgesteld om in de zomervakantie motivatie te houden om door te blijven lopen, ik bleef namelijk wat hangen op de 5 kilometer. Op dit moment heb ik geen run event gepland, maar op 1 september 10 kilometer lopen is een mooi startpunt voor wellicht een event!

Woensdag

Na een late dienst ben ik altijd wat later wakker. En dat is niet erg, want ik doe vandaag lekker rustig aan op sportgebied. Wel heb ik genoeg te doen voor Oat me, dus ik loop heen en weer van en naar kantoor.
In de avond gaan Tom en ik nog een uurtje frisbeën buiten… vet leuk!

Donderdag

Ik vertrek al vroeg naar Groningen. Na een paar afspraken ga ik lekker een stukje wandelen door de stad. Groen in het Noorderplantsoen, allemaal gezellige en hippe tentjes, overal mensen… het is altijd heerlijk om in Groningen te zijn.

Vrijdag

Interval! 5 minuten warmlopen, 3 x 5 minuten tempo (met 2 minuten rustig dribbelen tussendoor) en 5 minuten uitlopen. Zoals ik vorige week al zei: ik moet echt weer wennen aan die intervaltrainingen, pittig, maar zo fijn en goed!

Zaterdag

Uitslapen, uitgebreid ontbijten, naar de markt en lekker rustig aan doen… in de middag ga ik even bezig met Oat me en daarna stappen Tom en ik de auto in richting Meppel om daar rond te wandelen. We hadden eigenlijk niet echt een beeld bij Meppel, maar het is hier verassend leuk.

Zondag

Op mijn schema staat dat ik iedere week twee keer krachttraining doe, maar daar heb ik vandaag even geen zin in. In plaats van naar de sportschool te gaan, trek ik mijn skeelers aan en skeeler ik een rondje van 12 kilometer. Een perfect begin van een dagje weg met mijn familie!

Het was een heerlijke week waarin terrasjes werden afgewisseld met workouts… precies waar ik van hou 😉 Weet jij jezelf wat te motiveren nu de zomermaanden begonnen zijn?

Sportieve week gewenst! ♥ 

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volg op Instagram