FitnessHardlopenSporten

Mijn sportweek #3

geschreven door Marit januari 12, 2020 0 comments
Sportweek #3

Er was weer een kleine onderbreking in het dagelijks sporten (je weet wel, die twee weken in Nederland). Maar nu we waarschijnlijk wat langer op eenzelfde plek zitten (Auckland), hoop ik toch echt na vijf maanden weer wat ritme en regelmaat in mijn sporten te krijgen. Stil gezeten heb ik zeker niet, maar echt lekker in gewichten en hardlopen opbouwen, is het al lang niet geweest. Maar ik ben er helemaal klaar voor en heb er zin in! Dat zie je wel aan de afgelopen week, komt ‘ie!

Maandag

Na een heerlijke nacht in een heerlijk bed (#jetlag) was het dan eindelijk tijd om de draad weer op te pakken. We hebben eerder in dit huis geslapen en dus wist ik een leuk hardlooprondje vanaf hier: 7 kilometer! Die heuvels blijven zwaaaaar!

Dinsdag

Ik ging naar onze andere Workaway familie toe, die 45 minuten fietsen hier vandaan wonen. 45 minuten op en neer dus, best pittig! Daarnaast wordt er regelmatig gewandeld (Tom en ik wisselen het af) met de hond waarop we passen.

Woensdag

Ondanks dat we nog niet helemaal zeker zijn van onze plannen, vonden we dat we wel lid konden worden van een (goedkope) sportschool. Dus een abonnement bij Jetts aangeschaft en sporten maar! Ik bouw het weer rustig op met vooral oefeningen voor de benen & billen: squats, walking lunges, good mornings, hip trusts en donkey kicks. Dit alles met heel weinig gewicht. Afsluitend nog wat buikspieroefeningen en klaar!

Donderdag

Ik heb (nog) geen hardloopdoel, maar wil mijn kilometers wel weer een beetje uitbreiden. Deze keer liep ik daarom 7,5 kilometer. Intervaltraining doe ik (nog) niet, want ik vind die heuvels pittig genoeg!

Vrijdag

Tom en ik gaan bij het voetbalveld hier vlakbij rondjes rennen: lekker vlak. We rennen 5 rondjes (2 km), boksen 10 minuten met elkaar en rennen daarna weer 5 rondjes. Afsluitend planken we. Heerlijk zo samen sporten!

Zaterdag

Na mijn eerste werkdag bij Dutch Delight haalt Tom me op en gaan we samen naar de sportschool. Ik vind bovenlichaam trainen op dit moment echt niets aan dus ik ga weer voor de been&bil oefeningen. Deze keer: squats, reversed lunges, deadlifts, cable pull through en leg press met één been. Kort, maar krachtig!

Zondag

Nu ik dit allemaal opschrijf realiseer ik me dat ik best wat bewogen heb afgelopen week, heerlijk! Dit gepaard met weer gezond eten na al die feestdagen geeft zo’n fit gevoel! Niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Geen echte workout vandaag, maar werken (horeca is sowieso al flink wat bewegen) en er naar toe fietsen (45 min).

Zo, dat was het! Hopelijk wordt komende week net zo fit!

Wat was jouw leukste workout uit de afgelopen week? Vertel!

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram