FitnessHardlopenSporten

Mijn sportweek #26

geschreven door Marit juni 21, 2020 0 comments
Mijn sportweek #26

Vrijwel dezelfde sportweek als vorige week (nouja, zonder de halve marathon), but I love consistentie! Twee keer rennen, twee keer naar de gym en tussendoor wandelen en fietsen. Dit was mijn sportweek

Maandag 

Vorige week liep ik de laatste van m’n eigen #elkeweekeenkilometerverder challenge. Vandaag dus niet zooo’n lange duurloop, maar ik wil de duurlopen er wel in houden. Ik ga voor een heerlijke 10 km op de vroege morgen.
Stappen totaal: 18.953.

Dinsdag

Omdat ik vroeg moet beginnen op werk, gebruik ik deze dag vaak als rustdag. Actieve rustdag, want 7 uur staan/lopen op werk en elkaar toe fietsen kan ik eigenlijk wel een workout noemen. 
Stappen totaal: 12.076.

Woensdag 

Voordat ik ga werken kan ik mooi nog een uurtje knallen in de gym. Ik wandel heen en terug en doe een workout gericht op de benen en billen (what’s new?): squats, bulgarian split squats, deadlifts, donkey kicks, hiptrusts en daarna nog een rondje planken. Lijkt misschien wat saai dat ik vrijwel elke keer dezelfde oefeningen doe, maar elke week bouw ik op qua gewicht wat het voor mezelf uitdagend genoeg blijft. En zoals ik geleerd heb bij m’n fitnesstrainer cursus: om sterker te worden hoef je niet elke keer andere, nieuwe of heel veel oefeningen te doen. Je kunt je beter een tijdje richten op een aantal oefeningen en daar beter en sterker in worden. En na zo’n 6-8 weken daar een variatie op verzinnen of spelen met gewicht/herhalingen etc. 
Stappen totaal: 15.976.

Donderdag 

Oef, die workout van gister voel ik. Voordat ik naar werk toe fiets ga ik nog een rondje wandelen. Ik loop naar “Mount Albert” en weer terug. Heerlijk klimmetje om de dag mee te beginnen. 
Stappen totaal: 14.536.

Vrijdag 

Door nog wat spierpijn ga ik niet voor een interval, maar voor een rustige 8 km run. Lekker de benen uitlopen. In de middag ga ik winkelen, dus daar zijn nog heel wat stappen gezet ;).
Stappen totaal: 21.813.

Zaterdag 

Net zoals vorige week begin ik het weekend met een workout in de gym. Ik doe: front squats, walking lunges, good mornings, deadlifts met één been en hiptrusts. Daarna doe ik nog twee oefeningen voor de rug en ik sluit af met drie rondjes leg raises-ankle touches.
In de middag rijden we naar het strand voor een kleine wandeling en in de avond hebben we een feestje waar we lopend heen gaan (Tom heeft geen fiets). Was een dik half uur heen en terug wandelen, wat best wel fijn was na wat alcoholische versnaperingen.
Stappen totaal: 22.462.

Zondag 

Terwijl we half brak in bed liggen besluiten we buiten de deur te gaan ontbijten. Dit is ook weer een dik half uur wandelen (ook heel fijn tegen de brakheid, haha!), wat ervoor zorgt dat ik precies de 10.000 stappen haal bij thuiskomst! Niet daarom, maar wel mede daardoor vind ik het wel mooi geweest voor de dag en trek ik mijn joggingbroek aan voor een heerlijke bankhangmiddag!
Stappen totaal (tot nu, 18:00 uur): 10.590.

Wat was het weer een heerlijke sportieve week! Denk dat komende week er aardig hetzelfde uit gaat zien, maar die regelmaat vind ik juist heerlijk!

Sportieve Sunday! ♥ 

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram