FitnessHardlopenSporten

Mijn sportweek #11

geschreven door Marit maart 8, 2020 0 comments
Mijn sportweek #10

Voor het eerste en groepsles bij Les Mills en mijn verste hike ooit! Er zaten weer heel wat sportieve momenten in afgelopen week en die ga ik je nu vertellen!

Maandag

Tom zet me onderweg naar zijn werk of bij de gym. Zoals ik eerder al vertelde heb ik mijn abonnement bij Jetts opgezegd, maar wat blijkt? De gym was afgelopen weekend dicht, want ze hebben squat racks geïnstalleerd! En dat betekent losse stangen en schijven. Precies wat ik miste en dus twijfel ik om toch weer lid te worden. Nu stiekem op Tom zijn pasje om te testen.

Wat ik deze ochtend doe in de gym: squats met mijn banden, bulgarian split squat, deadlifts, hip trusts en hip trusts met één been. Voor mijn rug deed ik de dumbell fly (volgens mij) en lat pull down. Vrijwel alle oefeningen doe ik 10 herhalingen, 3 sets. Afsluitend doe ik een zij buikspier oefening (ik weet even niet hoe ik deze moet beschrijven) die ik afwissel met 30 seconden planken, 3 rondjes. Als cooling down wandel ik in 20 minuten naar huis.

Dinsdag 

Vorige week was er een man op mijn werk waarmee ik aan de praat raakte. Hij bleek in Nederland te wonen voor zijn werk: Les Mills. Niet veel later kreeg ik een mailtje dat ik voor een maand een abonnement kreeg om te proberen, omdat ik daar zo nieuwsgierig naar was. HOE TOF!!!?

Dinsdag ging ik dan ook gelijk na werk naar de stad om m’n abonnement te activeren. Blijkbaar is dit de grootste Les Mills gym van de wereld! Les Mills komt uit NZ en is inmiddels wereldwijd. Ik kende het vooral als type les in een aantal sportscholen in NL, maar hier heb je er dus ook sportscholen van + veel verschillende groepslessen. Ik ging voor een visual Grit Cardio. Wow… pittig! Wist niet dat ik me zo voldaan kon voelen na 30 minuten. Ik was helemaal kapot, haha!

Woensdag

Na twee actieve dagen doe ik het vandaag rustig aan. Ik heb zoveel spierpijn van die ene zij buikspier oefening! Oh oh oh! 

Rond 11 uur moet ik werken en hier wandel ik naar toe. OV is echt om te janken hier, dus liever een uur lopen dan een half uur bus + frustratie, haha.

Donderdag

Weer zet Tom me af bij de gym. Deze is toch wat dichterbij dan Les Mills en ik heb niet zoveel tijd. 

Als warming-up wissel ik twee oefeningen met mijn banden af. Daarna: squats, reversed lunges, good mornings, hip trusts en deadlifts met één been. De gewichten die ik aan de stangen doe hou ik bij, iedere week een beetje erbij! Ik deed ook nog twee oefeningen voor de rug: dumbell row en bent over row. Uiteraard ook nog wat buikspier oefeningen: leg raises en de zijkant met een bal van 8 kg. Daarna weer 20 minuutjes naar huis wandelen. 

Vrijdag

Ik was van plan m’n hardloop afstanden weer rustig om te bouwen, maar nu ik veel wandel en mijn krachttraining weer aan het oppakken ben, vind ik een 5 kilometer vaak wel genoeg en lekker om de dag mee te beginnen. Daarna beentjes omhoog, want we gingen met Huggle op pad!

Zaterdag 

Onze langste hike ooit staat voor vandaag gepland! Samen met vrienden Joost & Viora doen we de Tongariro Crossing. Een pittige hike van zo’n 7 uur, waarin we meer dan 20 kilometer afleggen. De helft omhoog en de helft omlaag. Prachtig was het, maar zo pittig! Na 30.000+ stappen komen we uitgeteld op de camping aan en is het enige wat we willen: een duik, chips en bier!

Zondag 

We worden allemaal wakker met pijnlijke billen, maar de spierpijn valt ons gelukkig mee. Toch doen we het lekker rustig aan vandaag en toeren we vooral in de campers rond met af en toe een klein wandelingetje.

Wat een heerlijke afsluiting van een sportieve week! Op naar de volgende…

Sportieve Sunday gewenst! 

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram