Sporten

Drie tips om sneller en beter wakker te worden

geschreven door Marit januari 20, 2021 0 comments

Wakker worden is niet voor iedereen zo makkelijk. Sommigen kunnen honderd wekkers zetten en nog opnieuw in slaap blijven vallen. Veel mensen hebben hier dan ook last van. Een aantal tips om het wakker worden en opstaan wat makkelijker te maken, dat is dan ook niet verkeerd. Lees snel verder en hopelijk kunnen de volgende drie tips jou helpen om voortaan de ochtend makkelijk te doorkomen.

Voor het slapengaan

Het voorbereiden op de ochtend komt voordat je naar bed gaat. Het is heel stom, maar op tijd naar bed gaan is toch het meest belangrijk wanneer je wil proberen om makkelijker op te staan in de ochtend. Misschien heb je het zelf niet goed door, maar slaap je eigenlijk veel te kort en is dat de reden dat je moe bent wanneer je wakker wordt. Probeer je telefoon en laptop weg te leggen voordat je naar bed gaat en lees bijvoorbeeld een boek. Klinkt misschien suf, maar dit is wel de beste manier om rustig in slaap te vallen.

Het zetten van een wekker

Als je op moet staan, zet je natuurlijk wekkers. De een heeft aan één wekker wel genoeg, maar sommigen hebben meerdere wekkers nodig tot ze een beetje wakker geworden zijn. Dat is vervelend, want je wil zelf waarschijnlijk ook dat je er met één wekker uit kan maar je wil niet riskeren dat je weer in slaap valt. Echter is het zetten van een enkele wekker voldoende en wel echt een goed idee. Je weet namelijk onbewust dat er maar een wekker is en je hier dus wakker van moet worden. Dit zal al bijdragen aan het snellere opstaan. Snooze niet, maar zet hem meteen uit. Ook een goede tip is om de wekker aan de andere kant van je kamer te leggen. Vervelend, maar het helpt wel.

Wakker worden

Ben je eenmaal wakker? Probeer je ergens op te focussen. Kijk niet direct naar je telefoon, maar bijvoorbeeld naar posters die je vanuit je bed kunt zien. Zo kun je jouw ogen een beetje laten wennen en jezelf forceren wakker te worden. Ook is het handig om het gordijn voor een deel open te laten, zodat je niet in een donkere kamer wakker wordt maar dat er al wat licht is. Als laatste helpt het enorm om een ritme aan te houden. Het is echt zo dat je lichaam hier op een gegeven moment aan gewend is en je vervolgens op een natuurlijke manier wakker zal worden.

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volg op Instagram