HET IS...Vakantie Tijd

West Coast Trip #4: Lake Argyle

geschreven door Marit augustus 27, 2019 0 comments
Lake Argyle

We zijn aangekomen op de mooiste camping ever: Lake Argyle! Hoe het daar was en wat daar aan vooraf ging, lees je in deze blog. Lees je gezellig mee?!

Dag 8 – “hiken in Nitmiluk National Park”

Zoals ik in de vorige travelblog al vertelde, stonden we vroeg op omdat we een hike in het Nitmiluk National Park (door een volger denk ik nu steeds “Niet meer leuk”, haha) wilden gaan doen. Havermout, koffie, thee… het is allemaal wat meer werk als je kampeert, maar je wordt er steeds sneller in, haha.

Rond 7:00 uur beginnen we aan de hike. Eerst over een zand/stenen weggetje, maar al snel worden de stenen steeds groter, waardoor je erg moet opletten en bijna moeten klimmen en klauteren. Het is wat bewolkt, maar nog steeds erg warm: zo’n 30 graden.

Na twee uur (8 km) komen we aan bij het eindpunt van de door ons gekozen hike. We zijn gewoon niemand tegen gekomen en ook hier is niemand! Bij de camping zeiden ze dat je hier kon zwemmen, maar het ziet er super groot en open uit, waardoor Tom een snelle duik neemt en ik lekker op het droge blijf (bang voor krokodillen). De hike tot nu toe is best pittig en we zijn er nog niet. Terug nemen we een andere route, wat 2 km scheelt. En het blijkt wat makkelijker te lopen. Echt een pittige, maar toffe hike met als beloning een paar prachtige uitzichten, heel veel rust en een soort van frisse duik ;).

Voor twaalven zijn we terug bij de camping. We bakken een eitje, nemen een koude douche en pakken de boel in. Op naar West Australië!

De grens van Northern Territory en West Australië is nog een stuk rijden, dus na dik vier uur rijden stoppen we bij een goedkope camping (Big Horse Creek Camping, €4,-!) voor een overnachting. Het waait behoorlijk, wat de nacht in het tentje wat knusser, maar ook kouder maakt.

Dag 9 – “de grens over”

In de vroege ochtend rijden we richting de grens van NT – WA. Door iemand op de camping + een paar borden aan de weg, komen we erachter dat je geen groente en fruit mee mag nemen over de grens. Whut?! Ja, echt. Dit omdat ze in WA bekend staan om het fruit zonder fruitvliegjes en dat willen ze graag zo houden…

Ze controleren dus echt (zo was het in ieder geval bij ons) iedere auto. Koelkast, andere bakken, etc. Gekookte groenten mochten wel mee, dus we hebben hier op de grens behoorlijk wat appels, bananen en avocado’s opgegeten en wat groenten gekookt en gebakken. Valt de schade best mee!

Wanneer we net de grens over zijn, verschiet de tijd en zijn we opeens 1,5 uur terug in de tijd! 1,5 uur minder tijdsverschil met NL en 1,5 uur meer om iets van deze dag te maken!

We rijden naar Lake Argyle. Tom zag dat hier een camping was en het leek ons een mooie plek. Wat bleek? Het was er GEWELDIG! Mooiste camping ooit geweest in Australië, wauw. Het uitzicht was adembenemend. Vooral vanuit… de infinity pool! Ja, echt!

Waren wij even blij dat we een extra lange middag hadden. Aan het einde van de middag was er zelfs bij zonsondergang een optreden bij de infinity pool. Ik gebruik te pas en te onpas (vindt Tom) het woord “surreal”, maar deze keer was het echt passend, haha. Geweldig met die bergen en rotsen op de achtergrond (zie de foto’s hieronder)

De zonsondergang was dus ook 1,5 uur eerder, wat betekent dat het hier voor 17:00 uur al donker is. Best vroeg!

Toen we terug bij Clazzy Mazzy kwamen besloten we dat we toch echt een nachtje extra op deze camping “moesten” blijven. Het is er gewoon zo mooi en er is veel te doen. En even op eenzelfde plek is ook wel even fijn, geeft wat rust. Klinkt misschien alsof we de hele dag niets doen, maar reizen houdt je bezig en kan soms best intensief zijn. Nog steeds niets om te klagen, maar zo’n dagje even niet inpakken-uitpakken en verder reizen is best lekker en soms even nodig!

Dag 10 – “one more day in paradise”

De volgende dag beginnen we met een boks & banden workout (binnenkort filmpje op m’n Instagram!), werken we wat achter onze laptop (moet ook gebeuren en vinden we alleen maar leuk), chillen we bij het zwembad en genieten we weer van een prachtige zonsondergang. Hier doen we het voor. Alles in je opnemen en opslaan als fantastische herinnering.

De volgende ochtend staat Tom vroeg op om te gaan vissen, ik ga een rondje rennen. Nu we op een camping (+ douche) staan, neem ik het ervan, haha. Na het ontbijt treffen we elkaar weer en pakken de boel weer in. Ik zou hier zo nog een paar dagen kunnen staan, maar weet ook dat er veel andere mooie dingen op ons staan te wachten. Het is namelijk tijd om richting the Gibb River Road te vertrekken!

Na wat uren rijden, zoeken we naar een overnachting. Er is maar één camping in de “El Questro” omgeving. En daar maken ze gebruik van. Nog nooit hebben we zoveel moeten betalen voor een camping (zo’n 55 euro). We twijfelen om te gaan wild kamperen, maar denken dat we dan meer kwijt zijn aan een boete. Naja, we see it through the fingers en de omgeving is wederom prachtig.

Meer over onze Gibb River Road avonturen in de volgende blogpost, see you laterrrr!

Nitmiluk National Park

Hiken in het Nitmiluk National Park, prachtig!

Grens NT - WA

Good bye Northern Territory, Hello Western Australia!

Lake Argyle

Zie hier perfectie: een infinity pool met uitzicht op de bergen, rotsen en het meer.

Surreal: een optreden bij zonsondergang. W A U W!

Brekkie!

Lake Argyle

Rondlopen rondom Lake Argyle, prachtig!