Challenge MondayHET IS...

#STAPRIL challenge week 2

geschreven door Marit april 8, 2019 0 comments
#stapril actieve minuten

Week 2 van de #STAPRIL challenge! Vorige week daagde ik jullie uit om je dagelijkse stappendoel met 2.000 stappen te verhogen, deze week staan de actieve minuten centraal. Doe je weer mee?

Het is je vast wel duidelijk dat er wordt aangeraden om elke dag een half uur te bewegen. Bewegen kan niet alleen bijdragen aan een gezond gewicht, maar heel belangrijk: het bestrijdt gezondheidsproblemen en ziekten. Bewegen heeft namelijk een positieve invloed op je bloeddruk, het verlaagt de kans op hart- en vaatziekten, het is goed om de conditie van je hart en longen te verbeteren en het vermindert onder andere de kans op een beroerte, diabetes type 2, depressies, etc.

Verder kan bewegen een positieve bijdrage leveren aan je humeur, je krijgt er energie van, voelt je fitter en gezonder en het stimuleert om beter te slapen. En precies deze redenen zijn de reden waarom ik je op dit gebied probeer uit te dagen, met onder andere de #STAPRIL challenge!

De uitdaging om je dagelijkse stappendoel te behalen blijft, maar ik ga je nu ook op het gebied van “actieve minuten” uitdagen. Ik daag je uit om de komende week iedere dag minstens 30 actieve minuten te hebben. Met “actief zijn” bedoel ik dat je hartslag omhoog gaat en dit voor minstens 10 minuten achter elkaar (en in totaal dus 30 minuten op een dag). Dit kan dus een (pittige) wandeling zijn, maar probeer ook een paar keer iets intensievers te doen, zoals hardlopen, een work out in de sportschool of bijvoorbeeld de training van je sport. De ene dag zal het makkelijker gaan dan de andere, maar door de twee doelen (stappendoel + 30 actieve minuten) te combineren, zul je je super fit voelen op zowel fysiek, als mentaal vlak!

#stapril actieve minuten
#stapril actieve minuten

Zoals je op bovenstaande foto (net gemaakt, het is hier al even maandag) ziet, is het via de Fitbit app (die verbonden is met mijn horloge) makkelijk te tracken of je genoeg “actieve minuten” hebt. Dit houdt ‘ie namelijk bij als je langer dan 10 minuten achter elkaar boven een bepaalde hartslag zit (bij iedereen anders). Ik heb een uur in de gym gesport vanmorgen, maar moet dus nog wel even wat stappen zetten vandaag!

Voor diegene die (nog) geen activity tracker hebben, je kunt het gemakkelijk zelf bijhouden natuurlijk. En vergeet niet ook je stappendoel in de gaten te houden (wat dus via apps op je mobiel kan)!

Deel jouw actieve en/of (stappen)moment met #STAPRIL, zodat we elkaar motiveren en… je automatisch meedoet met de FITBIT WINACTIE!

Happy Monday ♥

PS. Lees hier mijn review van de Fitbit die ik nu draag!

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram