Favo FridayHET IS...

Gezonde zelfgemaakte sushi zonder rijst à la Foodness

geschreven door Marit november 27, 2015 0 comments

Deze keer in Favo Friday plaats ik mijn favoriete recept van Foodness‘ website!
Claartje, owner van Foodness, heb ik een paar maanden geleden ontmoet, omdat we beide voor ‘Your Miles Matter’ naar Griekenland gingen om te hardlopen. Hele leuke tijd gehad met Claartje en de rest van de groep (ze kan behalve heerlijke recepten ook ontzettend goed gin-tonic drinken) en dus moest ik natuurlijk ook op haar inspirerende website kijken. VOL met heerlijke, healthy recepten! Daarvan moest ik er één met je delen!

Dit is een recept om sushi te maken, maar dan zonder rijst! Een goed idee voor als jij wat op je koolhydraat-inname wilt letten (die zitten dus veel minder in deze als de normale sushi!). Ook bevat deze sushi kiemgroenten: ware vitaminebommetjes!  Je kunt de sushi eten als lunch of als lichte avondmaaltijd.

Nodig (voor 1 persoon):
– 2 eieren
– 50 gram gerookte zalm
– 10 gram kiemgroente
– halve avocado
– kwart komkommer
– handje spinazie

Doen:
Bak de eieren als een omelet, het liefst langwerpig en rechthoekig.
Snijd de avocado en komkommer in reepjes. Leg het omelet als een rechthoek met de korte kant naar je toe. Maak aan het uiteinde een stapeltje van de zalm, spinazie, komkommer en avocado.
Rol dan de ‘sushi’ van je af en druk de vulling voorzichtig, maar stevig door in de omeletrol.
Snijd dan de rol sushi in kleine stukjes en garneer met de kiemgroenten. Eventueel een beetje sojasaus erbij en voilà, uw zelfgemaakte sushi zonder rijst is eat-ready!

Eet smakelijk!

foodness sushi zonder rijst

 

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram