Favo FridayHET IS...

Favo Friday #112: Nieuw-Zeeland!

geschreven door Marit november 22, 2019 1 Comment
Favo Friday: Auckland

Joehoe, daar zijn we weer met de Favo Friday! Mijn favoriete momenten uit de afgelopen week (vrijdag 15 t/m donderdag 21 november) op een rij! De afgelopen drie maanden heb ik geen Favo Friday blog gedeeld, maar wel genoeg andere (reis)blogs, waarin ik foto’s deelde. Deze blogs kun je allemaal terugvinden in het kopje “vakantie tijd”. Maar eerst deze Favo Friday!

Favo Friday #112

Al heel vroeg zaten we vorige week vrijdag op het vliegveld in Manila (Filipijnen). Klaar om te vertrekken naar Auckland! 10 uurtjes vliegen! Een dagvlucht, wat ik super fijn vind, want dan “hoef” je niet te slapen, maar mag je lekker filmpjes kijken (o.a. Lion King gezien).

Yay, veilig aangekomen in Auckland! We kwamen laat in de avond aan, dus hebben eerst een nachtje in een Airbnb geslapen. De volgende dag konden we lopend naar het gezin waar we zo’n twee weken zullen verblijven. There we go!

Zie hier mijn domein voor de komende weken. Via Workaway.info vonden wij een geschikt adres om voor een paar weken te slapen. In ruil daarvoor doen wij klusjes. Bij ieder workaway adres is dat verschillend, bij dit gezin is het voornamelijk koken en het huishouden. Echt heel leuk om op deze manier het Nieuw Zeelandse leven te ontdekken. En een basis om vanuit hier verder te kijken naar een woon- en werkplek.

Favo Friday #112

We doen ongeveer voor vijf dagen per week, vijf uur per dag klusjes. Dus genoeg tijd om Auckland te ontdekken! Hier zitten we aan een heerlijke vega wrap van de Subway, op de Mount Victoria (in de wijk Devenport). Een pittig klimmetje, maar met een mooi uitzicht over de stad.

Een nieuw land betekent een nieuwe supermarkt! Geweldig om door heen te struinen! En het blijft raar om kerstslingers te zien hangen, terwijl het buiten lente is…

Yes! Ondanks dat ik tijdens onze reis aan de Westkust veel heb gekookt, had ik na zo’n lange tijd zoveel zin om weer te bakken! Ik ging gelijk aan de slag met één van mijn favoriete snacks: bananenbrood!

Favo Friday #112

Vanuit dit huis/onze slaapkamer hebben we uitzicht op het centrum/skyline van Auckland. Wauw!

OV-kaart geregeld en met de ferry naar de overkant/het centrum.

Met de bus toeren door verschillende wijken in het centrum van Auckland. Waar lijkt het ons leuk om te gaan wonen?!

Favo Friday #112

Homemade chocolate chip cookies… vers uit de oven het lekkerst!

De kinderen zijn vrij moeilijke eters, dus ik probeer het safe te houden. Zo konden ze zelf hun wrap beleggen en opsmikkelen!

Dit behoort ook tot onze klusjes… de hond uitlaten! Heerlijk in het lente zonnetje!

Favo Friday #112

Yessss, zelf koken betekent weer mijn eigen havermoutje maken! Deze blijft toch wel mijn favoriet!

granola

Om de week af te sluiten nog een lekkere batch met granola! Gaat er hier super snel doorheen, dus ik verwacht dat ik in het weekend weer een lading ga maken. Het recept heb ik gelijk met je gedeeld!

Dat was ‘m voor deze week! Hopelijk vind je het leuk om een kijkje te krijgen in hoe we het hier allemaal aanpakken en weer opbouwen.

Fijne vrijdag! ♥

1 Comment

Carlijn november 22, 2019 at 08:40

Zo leuk om te lezen dat jullie je nog zo goed vermaken! Geniet er nog van 😉