HET IS...Vakantie Tijd

Één reisjaar in foto’s

geschreven door Marit november 6, 2019 1 Comment
Reisjaar

Wat een geweldig jaar was het afgelopen jaar. Precies een jaar geleden vertrokken Tom en ik naar Australië om te reizen en om te werken. Hoe dat allemaal is gegaan vertelde ik al in deze blog, maar het leek me ook leuk om mijn favoriete foto’s in een blog te delen. Ik had wel honderd foto’s kunnen kiezen, maar ik heb me ingehouden. Veel kijkplezier!

Australië reizen

6 november 2018, daar gingen we dan!

De eerste vijf weken verkenden we de Oostkust van Australië in een gehuurde camper (#camperlife). Fantastische tijd!

Ons favoriete plekje van de Oostkust: Noosa.

Australië reizen

We sloten het geweldige Oostkust avontuur af met een helicoptertocht over de Great Barrier Reef… wauw!

Vanaf Cairns vlogen we naar Melbourne, waar ik voor de derde keer mijn familie opzocht. Ze vonden het super leuk om Tom te ontmoeten en we hebben fantastische kerstdagen (in jurkje!) + oud&nieuw gehad.

Mijn Australische nichtje (net zo oud als ik, is ook al een paar keer naar NL gekomen) heeft haar eigen sieradenlijn (Ochre) en ik mocht model spelen! Ik was zo super trots!

Australië workholiday

En na de “holiday” periode, begon nu de “work” periode. We settelden ons in Brisbane, zochten een appartement, kochten een fiets en toen was het tijd om werk te zoeken…

Eerst werkte ik in een leuk cafe in de stad, maar al snel kwam ik terecht bij het tentje tegenover ons appartement: Melidrop. Hier was ik barista en ik heb hier zo’n leuke tijd gehad! Australië heeft echt een koffie & ontbijt cultuur, dus ik voelde me hier helemaal op mijn plek!

Ook ontmoette ik al vrij snel andere Nederlandse meiden die tijdelijk in Brisbane woonden. Deze drie maakten mijn Brisbane avontuur zoveel leuker. Omdat we allemaal zo ver van huis (en van eigen vriendinnen) waren, werden we in korte tijd heel close. We zagen elkaar meerdere keren per week en deelden alles met elkaar. Ik weet zeker dat we elkaar in Nederland weer zien, vriendschappen voor het leven!

Australië workholiday

En het toeval wilde dat we precies naast de gym gingen wonen! En ik kan nu wel zeggen: het was de allerleukste gym van de hele stad! Vooral de bokslessen vond ik helemaal fantastisch en dat is ook echt iets wat ik gelijk weer wil gaan oppakken als we terug in Nederland zijn!

En nog zo’n meant-to-be dingetje: al tien jaar ben ik ontzettend fan van John Mayer en al jaren probeer ik naar zijn concerten te gaan, maar ik kwam er niet doorheen. Op de eerste dag dat we aankwamen in Brisbane zag ik een poster: John Mayer kwam naar Brisbane en er waren nog kaarten! Ik heb de avond van mijn leven gehad en ik krijg tranen als ik eraan terug denk. Zoveel liefde voor John Mayer!

En precies op Koningsdag kleurde de Story Bridge rood-wit-blauw. Hier waren we met de ferry op weg naar een Dutch party!

Australië workholiday

Heb je al gelezen waar wij onze huur van betaalden in Brisbane? Leuk verhaal!

106997E1 F543 42EC B653 E50722BFBC4B

Tegen mijn eigen verwachting in, ben ik lekker door blijven bloggen in dit reisjaar. Ik heb zelfs mijn eigen weerstandsbanden op de Nederlandse markt gebracht! Nog steeds beschikbaar en super trots op! Hier lees je er alles over!

Australië workholiday

Beide zijn we het merendeel van de zeven maanden fulltime aan het werk geweest, maar tussendoor maakten we zoveel mogelijk uitstapjes naar de prachtige omgeving van Brisbane. Lees hier mijn tips daarvoor.

Australië reizen

We hebben niet alleen Nederlandse vrienden gemaakt, maar ook waren we met deze lieve Australiër en Engelsman. In juni trouwden ze in Engeland en hebben wij vijf weken in hun heerlijke appartement mogen wonen!

Deze foto maakten we tijdens de babyshower van Pauline. De gehele periode dat Pauline en ik samen in Brisbane zaten, was ze zwanger. Zo speciaal om van dichtbij mee te maken. Inmiddels is ze bevallen, maar helaas heb ik hun zoontje nog niet kunnen ontmoeten. Terug in Nederland scheur ik gelijk naar haar toe om eindelijk hun zoontje te ontmoeten!

En toen, na precies zeven maanden, zat ons Brisbane avontuur erop. Zoveel liefde voor deze stad!

Clazzy Mazzy

Na zeven maanden werken vonden we het weer tijd om te reizen! We kochten deze “Clazzy Mazzy” in Darwin en reisden vanaf daar naar beneden, richting Perth.

Australië reizen

Het Karijini National Park, één van onze hoogtepunten van de Westkust. Prachtige watervallen, prachtige hikes…

Ja, dit is echt! Onderweg kwamen we langs the “Pink Lake” en dit was nog mooier dan we hadden gehoopt!

Lombok

Onze auto werd sneller verkocht dan we dachten, dus “opeens” was ons Australië avontuur voorbij. Het was goed zo! We hadden nog een paar weken tot we in Taipei verwacht werden, dus boekten vanaf Perth een ticket naar Lombok. Wat hebben we hier een fijne week gehad!

Bali

En vanaf Lombok pakten we de boot naar Bali, waar we heel spontaan en gezellig een villa deelde met twee andere Nederlandse reiskoppels. Genieten!

Taipei

Vanaf Bali vlogen we naar Taipei, waar ik door Eva Air was uitgenodigd om de 10 kilometer te gaan lopen. Wat een geweldige run!

De groep vloog weer terug naar Nederland, maar Tom en ik bleven nog even om nog wat meer van Taiwan te zien. Wauw, de natuur was echt verrassend mooi, echt een aanrader!

Filipijnen

En toen was het eindelijk zover: mijn zusje vloog onze kant op en we zagen elkaar weer in Manila (Filipijnen)! Na een jaar zijn we weer herenigd en dat is echt de kers op dit fantastische reisjaar. Met z’n drietjes vlogen we vanaf Manila naar Boracay, een geweldig bounty island, waar ik ook nog eens jarig was! Je begrijpt vast dat dit een fantastische dag was!

Dat was ‘m. Een geweldig reisjaar in foto’s. Met nog veel meer hoogtepunten, maar ik moest een keuze maken. Dit jaar heeft me zoveel moois gebracht, ik heb herinneringen gemaakt voor het leven. Nog eventjes en dan neem ik deze herinneringen + nog meer (van de Filipijnen & Nieuw Zeeland) mee terug naar Nederland. Maar eerst nog maar even die herinneringen maken en volop genieten!

♥♥♥

1 Comment

Rachel november 9, 2019 at 14:58

Pink lake.. wat onwijs gaaf zeg.. wat heb je weer veel mooie dingen gezien!