Challenge MondayHET IS...

Challenge Monday: #groentechallenge

geschreven door Marit september 10, 2018 0 comments

Vorige week daagde ik jullie uit om de week na de zomervakantie goed en gezond met havermout te beginnen #havermoutchallenge. Leuk om te zien hoe jullie je havermout (af)maken, ik heb weer veel inspiratie opgedaan!

Net zoals dat ik het belangrijk vind om de dag goed te beginnen, vind ik mijn groente-inname ook erg belangrijk. Ik probeer voor het avondeten al een portie groente binnen te hebben. Zo ontbijt ik regelmatig met “zoats“, havermout met courgette. Bij de lunch eet ik vaak groente zoals aubergine, pompoen, tomaatjes of paprika. Dit eet ik in een salade of bij mijn boterhammen. En heb ik geen eigen lunch mee, dan zorg ik voor een zak worteltjes of snoeptomaatjes.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) is minimaal 250 groente, maar het liefst meer. Doordat veel mensen alleen groente bij het avondeten eten, wordt de 250 gram niet gegeten. Wat extra vitamientjes gedurende dag kunnen we best gebruiken. Groente leveren belangrijke voedingsstoffen, zoals vitamines, mineralen en voedingsvezels.

Deze week daag ik jullie uit om gedurende de dag meer groente te eten! In je ontbijt, bij je lunch en/of meer groente bij je avondeten. Door er bewust mee bezig te zijn, wordt het vaak al makkelijker. 
Denk aan een smoothiebowl met spinaziecarrotcake-mugcakepompoen-pannenkoekjeswortelbrood, een wrap met groente, een salade of een buddhabowl. Of gewoon een bakje met komkommer, tomaat, wortel, radijs o.i.d. mee.

Ik ben benieuwd naar hoe jij meer groente op een dag eet! Deel jouw groente-moment met #groentechallenge en vergeet me niet te taggen!

Happy Monday! ♥♥

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram