Challenge MondayHET IS...

Challenge Monday: eens wat anders

geschreven door Marit februari 1, 2016 2 Comments

De week is weer begonnen dus een nieuwe challenge! Vorige week heb ik door de #togochallenge kunnen zien wat jullie zoal to go meenemen naar je werk en school. Leuk en lekker! Op naar de volgende challenge!

Al een tijdje wil ik wat meer variëren in sporten, maar ik weet dan niet zo goed wat en hoe. Ik zal hierin vast niet de enige zijn en daarom daag ik jullie (en mezelf) deze week uit eens iets anders dan normaal te doen! Sport je ‘normaal’ vier keer in de gym en doe je krachttraining? Doe eens een lesje mee in de sportschool of juist een hele andere sport: schaatsen, squashen of hardlopen bijvoorbeeld. Ik doe de laatste tijd alleen maar aan fitness en hardlopen, ik weet precies wat ik dan doe en dat geeft houvast, maar het wordt tijd om uit mijn comfortzone te komen. Ik heb bijvoorbeeld nog NOOIT yoga gedaan. Ik zeg niet direct dat ik dat deze week ga doen, maar wie weet….

En hoe zit dat bij jou? Ik daag je deze week eens wat anders te doen. Verruil de dumbells voor een potje squash of je hardloopschoenen voor een yogamatje. Deel jouw foto en ervaring op Instagram en gebruik de hashtag #eenswatanders. Ik ben echt benieuwd en vind het zelf ook wel een beetje spannend.

__________________________________________________

En natuurlijk zoals iedere week iemand anders aan het woord over de motivatie om fit in de winter te zijn! Deze week is dat Gerbrich:

fitness with a smile

“Mijn motivatie: maak en het leuk voor jezelf! Gezond leven kan zo leuk zijn! Plus ik ga mezelf niet onnodig veel verbieden. Voor het grootste gedeelte gezond leven en daarnaast lekker genieten. Dit genieten kan ook prima binnen je doelen passen. Hoe ik het bijvoorbeeld iedere dag weer een feestje maak voor mezelf? Ik start met de lekkerste ontbijtjes zoals mugcakes of havermoutjes (het liefst met pindakaas of cacao erdoor haha). Dit maakt me zo happy! Daarnaast eet ik vaak ’s avonds een stukje extra pure chocolade, heerlijk en totaal niet ongezond. Verder maak ik in het weekend altijd de lekkerste healthy tussendoortjes voor mezelf, zodat ik de hele week gezonde snackjes bij me heb en minder behoefte heb om ongezonde dingen te pakken.

Nog een laatste tip waar ik zelf heel veel aan heb: neem ’s ochtends je sporttas al mee naar je werk en ga direct uit het werk sporten. Banaantje mee en gaan! Wanneer ik dit niet doe, kom ik thuis na een lange dag werken en ziet de bank er wel verleidelijk uit en terug de kou in niet. Als je toch al je sportspullen al bij je hebt is de kans groot dat je wel naar de gym gaat. En dat gevoel als je eenmaal bezig bent en daarna, onoverwinnelijk! Fitness with a smile he, doe waar jij happy van wordt!”

Bedankt voor jouw fitte motivatie Gerbrich!

Een fijne week gewenst!

2 Comments

Mirthe februari 2, 2016 at 23:43

Lieve Marit,
Ik ben een meisje van 16 en ik heb nu al ongeveer 3 jaar een eetstoornis. Ik ben nu na een hele tijd weer op een gezond gewicht maar wil nu (niet eetstoornis gerelateerd) een beetje sterker en misschien ook een beetje strakker worden, maar als je spieren kweekt wordt je volgens mij automatisch wel iets strakker.. Ik volg je overal op social media en ik ben echt fan van je 🙂 Je inspireerd en motiveerd mij, en heel veel anderen echt heel erg! Ik ben heel erg benieuwd naar jou volledige trainingsschema.. Doe je je benen en buik en je rug verdeeld over de week of allemaal op 1 dag? Zou je me er misschien iets meer over kunnen vertellen?
Liefs,
Mirthe

Antwoord
Marit februari 4, 2016 at 12:09

Hi Mirthe, wat een lief berichtje, dankjewel! Kijk eens de blog die ik voor deze blog plaatste, daar zie je hoe ik de week ervoor heb getraind. Hopelijk heb je er wat aan. Liefs, Marit.

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram