HET IS...Vakantie Tijd

Camperlife #8: Townsville & Mission Beach

geschreven door Marit december 14, 2018 0 comments

De afgelopen dagen reden we veel en bezochten we Townsville, Saunders Beach, Lucinda, Mission Beach, Cabinda èn Tinaroo. Helaas nog veel regen, maar na regen komt…. 😉

Townsville

We verlaten het regenachtige Alligator Creek en rijden weer een stukje naar boven. We hebben veel positieve verhalen over Townsville gehoord. Het ziet er inderdaad uit als een leuke stad, maar het is toch ook anders omdat het met bakken uit de hemel komt. “Some people feel the rain, others just get wet” wordt ons motto en we lopen door het stadje heen. Je kunt hier leuk (vooral als de zon er is) aan de boulevard (The Strand) zitten of wandelen en wat eigenlijk nog leuker/stoerder is: de Castle Hill Look Out oplopen/hiken! Wij hebben dit niet gedaan (oké, toch een beetje van suiker), maar zag er wel tof uit! Wij zijn er met de camper heen gereden en het uitzicht was het zeker waard!

Saunders Beach

Omdat het blijft regenen, besluiten we ons er maar aan toe te geven en de dag te zien zoals het is: een regenachtige zondag te zien. We parkeren onze auto op een gratis parkeerplek aan het strand, Saunders Beach. In deze omgeving vind je deze plekken veel meer, yes! Blogje schrijven, FaceTime met familie, spelletjes, lezen en lekker koken. Super knus met het regen op ons dak.

Lucinda

We beginnen de dag super sportief! Ik kwam opeens op het (briljante) idee om een sportschool op te zoeken. Zo konden we toch lekker gaan sporten, waren we binnen èn belangrijk: een normale wc en douche! Het waren twee heerlijke uurtjes (ik voel het nu nog)

Na de workout rijden we weer een stukje naar boven. We rijden langs wat riviertjes, doen boodschappen en daarna is het weer tijd om de camper “op te laden” op een camping. Een mooie, rustige camping aan het strand (in Lucinda). We draaien een wasje en koken heerlijke pasta pesto. Later in de avond is het droog en kunnen we de camperdeuren open zetten, zodat het wat doorwaait en koeler wordt binnen. Heerlijk in het donker (want insecten) met m’n e-reader. Verslaafd aan de boeken van Loes den Hollander!

De volgende dag worden we wakker en moeten we beide nodig plassen, maar het regent zo hard! De #camperlife struggles, haha! We blijven lekker in de camper met spelletjes en steeds als het wat minder regent dan grijpen we onze kans voor een douche- of wasbeurt.

Mission Beach

Niet veel later vertrekken we naar Mission Beach. Ondertussen blijft het met bakken uit de hemel vallen, maar op de radio horen we positief nieuws: het gaat wat opklaren! De storm, onweer en het vele regen van de afgelopen 8(!) zijn “naweeën” van een cycloon. Die is er op dat moment (gelukkig) niet gekomen, maar kan alsnog weer terugkomen (wat de komende dagen gaat gebeuren). Ik voel me echt een zeikerd met dat constante weer-gelul, maar met zo’n camper leef je vooral buiten en dan heeft het weer toch een behoorlijke invloed. De maanden december, januari en februari zijn in dit gebied inderdaad de natte maanden en je hebt deze periode ook de meeste kans op orkanen. Goed om te weten dus!

Aangekomen in Mission Beach is de regen gestopt en zien we zelfs het zonnetje! De temperatuur vliegt gelijk 10 graden omhoog en Tom duikt de zee in. In dit gebied is er in de zee veel krokodillengevaar, maar er is hier een stukje afgeschermd. Na de duik maken we een strandwandeling. Ohhh, wat een cadeautje dit! Genieten!

Babinda

Voor het donker rijden we naar een slaapplek. We staan deze keer in het bos, vlakbij een rivier (The Bounders) en weer op een gratis plek! De plek was heel mooi, de wc’s zijn vaak wat minder aantrekkelijk, maar ach. Dat overleef je wel (nooit verwacht dit te zeggen).

De volgende ochtend gaan we na het ontbijt gelijk naar de rivier toe. Het regent, maar des te lekkerder misschien wel de verfrissende duik! Een morningswim en douche in één!

Vanaf The Bounders rijden we naar een volgende zwemplek: Clamshell Falls. Ben je in de buurt? Ga hierheen! Wij hebben deze tip van travellers Michiel & Sophie gekregen. Een waterval, vlakbij Josefine Falls, maar dan veel minder toeristisch (er waren alleen een paar locals)! Het is een stukje lopen (45 min tot het einde), maar het is het zo waard! Je kunt er heerlijk zwemmen en op de rotsen chillen. Wees wel voorzichtig met de stroming!

Tinaroo

We zijn een stukje het binnenland ingereden. We gaan namelijk nog een klein stukje omhoog (zitten nu vlakbij Cairns) en dan weer naar beneden. Omdat we niet twee keer dezelfde route wilden rijden, zijn we een stukje het land ingereden. We blijven ons verbazen hoe mooi en verschillend de natuur elke keer is. Zoveel groen, water en oneindige landschappen.
Ook Tinaroo blijkt een fijne plek te zijn. De temperatuur is hier zeer aangenaam en er is een prachtig meer, waar je in kunt zwemmen.

Nog een paar dagen en dan leveren we de camper in. Voor die tijd gaan we dus nog naar Cape Tribulation & Port Douglas (boven Cairns). Er heerst een orkaangevaar hier, dus dat is wel spannend en schopt wederom onze plannen (Great Barrier Reef) in de war. We zullen het zien!

Tot de volgende #camperlife ♥

Elke dag mango bij het ontbijt! Vers van de boom, HEER-LIJK!

Mission Beach met een kllllein zonnetje!

Happy me, cause GYMTIME!

Heel veel bergen en een regenboog! Zie je ‘m?!

Morningswim & shower in one!

De natuur hier blijft ons verbazen… zo mooi dit weer!

Groene curry met kikkererwten, YUM!

De Clamshell Falls, geweldig!