HET IS...Vakantie Tijd

Camperlife #2: New South Wales

geschreven door Marit november 19, 2018 4 Comments

We zijn alweer een week op pad met onze camper! De Central Coast zit erop, op naar de Gold Coast! Maar voordat we daar zijn, hebben we nog een paar leuke plaatsjes gepasseerd, die we jullie niet willen onthouden. Lees mee in onze #camperlife avonturen!

Van Mungo Brush naar Tuncurry

Vanuit het Mungo Brush Nationaal Park gingen we weer de bewoonde wereld in. Na drie nachten hadden we behoefte om een nacht op een camping door te brengen. Of nouja, de camper had er vooral behoefte aan: het had elektriciteit + water nodig. Daarnaast konden wij ook wel een warme douche en een normale wc gebruiken, haha.

Het was een strak blauwe lucht, de zon scheen volop en het was zo’n 25 graden. Toen we langs één van de zoveel mooie stranden reden, twijfelden we niet langer, trokken onze zwemkleding aan en namen een duik!

Via de CamperMate app (handige app waar je openbare toiletten, douches, BBQ plekken, goedkope en normale campings op kunt vinden) vonden we een camping in Tuncurry. De camping zat tussen een meer en de zee in, top, want het was nog steeds erg mooi weer.
We kregen een plekje toegewezen en terwijl onze camper lekker aan het opladen was, gingen wij nog even bij het meer liggen.
Er werd wat was gedaan, de haren werden eindelijk weer gewassen en tussendoor kletsten we wat met de mensen op de camping. Veel gepensioneerde mensen die hier al jaren kwamen. Gezellig!

In de avond druppelde de voorspelde regen op ons campertje. Tom ging aan de slag voor wat dingen van zijn werk en ik deed mijn mails en schreef de vorige blogpost. Voordat we gingen slapen, werden er uiteraard nog wat spelletjes gespeeld: regenwormen en Qqixx vinden we helemaal fantastisch (winst uiteraard weer voor mij)!

Bij aankomst op de camping had ik vanuit mijn ooghoek een papiertje gespot met “every Friday morning from 8-9 pancakes” en dat was ik bij het wakker worden zeker niet vergeten!
Met ons eigen bordje en bestek liepen we er naar toe. Wat we aantroffen? Een pannenkoekenmachine! Deze werd bediend door een man, of nouja, die goot er beslag in. Geweldig, haha! Net zoals veel andere mensen smulden we van een paar pannenkoekjes met wat jam en honing.

We raakten aan de praat met een stel die uit Purmerend kwam. Ze woonden inmiddels al tientallen jaren in Australië, maar dat accent zat er nog steeds in. Een mooi gesprek waarin ze vertelden over het leven hier, het leven in NL en hoe dat allemaal gaat op werk-pensioen gebied.

Nadat wij en onze camper volledig opgeladen waren, vertrokken we weer. Het was bewolkt en voor de komende dagen was er ook niet veel beter voorspeld, ook niet als we verder naar het noorden zouden reizen.

Van Tuncurry naar South West Rocks

Meestal pakken we “road 12”, wat de toeristische route is. Dit zijn vaak leuke wegen langs de kust, maar ook is dit vaak echt off road (wat Tom fantastisch vindt). Hobbelige wegen, oneindige bossen en soms zelfs met de ferry naar de overkant (met de camper ja!). Een avontuur, dat zeker, maar soms (bijna te) wat heftig voor ons campertje.
We bezochten wat strandjes, maar reden vooral veel, omdat het weer niet zo goed was. Na een lange zoektocht naar een staplaats voor de nacht, kwamen we op een parkeerplek aan het strand in South West Rocks terecht. Ook hier stond weer een bord dat kamperen niet toegestaan was. We namen het risico en bleven voor de nacht.

Het was ge-wel-dig. Avondeten in ons campertje met uitzicht op de zee. Het werd langzaam donker en in de nacht hoorden we de zee duidelijk op de achtergrond.

We werden al vroeg wakker. In de nacht stonden we als enige, maar er waren nu al wat meer mensen voor wandelingen of surfen. We deden het gordijn open en nog met ons hoofd op het kussen, hadden we uitzicht op het hele strand + de zonsopgang. Wauw!!! Dit was precies hoe we #camperlife hadden voorgesteld!

We namen het ervan. Wandelen, zwemmen, ontbijten, nog een koffietje… genieten!
Ook raakten we aan de praat met andere travellers, die ons vertelden de dag ervoor een dikke boete te hebben gehad omdat ze op zo’n soort plaats stonden in de nacht. Oh oeps… misschien zijn we er toch iets te makkelijk in…

Van South West Rocks reden we naar Coffs Harbour. Een leuke stad aan de kust. We werden verwelkomt door een poffertjeskraam! We haalden een koffie en gingen een stuk wandelen langs de kust. Een mooie haven en een kleine hike omhoog voor een nog mooier uitzicht. Op de terugweg roken we het al van ver: verse vis! We eten vooral vegetarisch (sinds een half jaar), maar we vonden dat we dit niet over konden slaan en gingen in de lange rij staan. Tijdens het eten (heerlijk!) kwamen we weer aan de praat met bewoners. Ze staan hier zo open voor een gesprek en het is zo leuk om andermans verhalen te horen!

Van South West Rocks naar Arrawarra

We besloten deze keer te overnachten op een rest area/truckers place. Niet zo romantisch, wel legaal en gratis. We waren toch wat geschrokken door het boete verhaal en na het vragen aan bewoners, is de politie er inderdaad toch wel streng op (op het slapen op parkeerplekken waar je niet mag kamperen). In de ochtend vertrokken we zo snel mogelijk naar een strand, zodat we daar konden ontbijten. Waterkoker aan, havermoutje laten pruttelen, achterklep open en genieten maar.

Helaas nog steeds veel wind en wolken, maar een aangename temperatuur van zo’n 20 graden. Beter dan het in Nederland is, als ik mijn familie en vrienden mag geloven ;). Maar goed, daarom zijn we ook hier!

Van Arrawarra naar Evans Head

We hebben een beetje een off-dagje. Het is bewolkt en miezerig, wat maakt dat het zomaar even uitstappen en een strand bezoeken wat minder leuk is. We zijn beide moe, we weten even niet waar we zin in hebben… we zochten een leuk plekje aan het strand op, belegden brood met verse avocado en genoten van de rust, een boek en een powernap.
Tijdens het afwassen van de lunchborden, kwamen we erachter dat het water op was, dus we besloten naar een camping te gaan voor de nacht. Zo kon niet alleen onze camper opladen, maar ook wijzelf 😉 Al met al niks te klagen hoor, zo’n dag zit er soms tussen!

Inmiddels is het maandag en zijn we vanuit Evans Head naar het veelbelovende BYRON BAY gereden! Super benieuwd naar deze hippe surfersplek!

♥♥

PS. Hieronder nog wat foto’s!

Hit the road, Tom! Links rijden gaat goed (ruitenwissers gaan nog wel vaak aan i.pv. richtingaanwijzers,haha)!

Woke up with this!

Fish & Chips in Coffs Harbour

Coffs Harbour.

Ons ontbijtje iedere dag… havermout!

Boodschappen doen in het buitenland… I love it!

Wraps met creme fraiche, nep-kip (Woolworths), aubergine, tomaat en chillisaus… lekker!

Wat wil een mens nog meer?!

Op veel plekken hebben ze zulke mini outdoor gyms, super leuk! Een paar apparaten + mijn eigen banden = een heerlijke workout!

4 Comments

Marc november 20, 2018 at 14:14

Tot wanneer zijn jullie in Byron bay? Ik kom er donderdag 🙂

Antwoord
Marit november 27, 2018 at 08:27

Hey Marc, wij waren donderdag alweer weg! Hoe vond je BB?!

Rachel november 22, 2018 at 00:08

oh ik ben zo jaloers, wat tof zeg…!
Thanks voor het delen, dit geeft mij altijd weer inspiratie