FoodLunch

Zelfgemaakte, gezonde kip kerrie salade

geschreven door Marit december 29, 2016 5 Comments

Ik ben gek op kip kerrie salade op brood en hebben dan ook regelmatig bakjes kip kerrie in de koelkast staan. Dat kan gezonder en nóg lekkerder dacht ik… Ik ging aan de slag en zelfgemaakt is sowieso altijd veel lekkerder, deze versie is dan ook nog eens gezonder en vol eiwitten!

Nodig:
– 75 gram gerookte kip
– 100 gram Hüttenkäse
– 10 gram Yofresh mayo
– 3 theelepels kerriepoeder
– bieslook & lente ui
– peper & zout

Doen:
In een bakje: huttenkase, mayo, kerriepoeder, peper en zout. Dit meng je door elkaar heen. Voeg hierbij de bieslook in kleine stukjes (ik gebruikte zo’n 5 takjes). De salade is nu klaar!
Lekker om de salade over twee boterhammen te verdelen, maar je kunt het ook als salade eten met wat groenten, of zelfs rijst toevoegen!

Eet smakelijk!

Voedingswaarden (kip kerrie salade):
Kcal = 205
Koolhydraten = 5 gram
Eiwitten = 29 gram
Vetten = 8 gram

5 Comments

Robin december 29, 2016 at 17:55

Dit klinkt goed alleen…. hou ik niet van huttenkase! Proef je dat goed? Ik heb ook wel eens een variant gemaakt volgens mij met kwark en yoghurt, die zou net zo goed smaken als ‘de echte’ maar daar miste ik toch echt iets… wie weet komt deze meer in de richting.

Antwoord
Marit december 30, 2016 at 11:50

Als je er echt niet van houdt, dan ja, dan proef je het wel… met kwark en mayonaise misschien een idee? Lijkt me ook best lekker!

Antwoord
Sarah maart 7, 2017 at 14:37

Heeeel lekker. Vandaag gegeten met rijstwafels mmmm. Ik weet niet waarom ik moet lopen zondag en heb alleen curry smaak nodig…:)

Antwoord
Manon augustus 5, 2017 at 13:03

Net gemaakt en heel erg Lekker!?

Antwoord
Marit augustus 5, 2017 at 15:02

Wat leuk om te horen! 🙂

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram