DinerFood

Vegetarische roti

geschreven door Marit mei 29, 2018 2 Comments

Als jullie me al een tijdje volgen, dan weten jullie dat ik gek ben op roti! Tom en ik hebben er een eigen variant van gemaakt. Simpel, voedzaam en super lekker! Ik heb ‘ons recept’ al eens gedeeld, maar dit was aan verbetering toe en daarnaast wordt er thuis geen vlees en vis meer gegeten. Dat was een reden om al een tijdje geen roti meer te eten, maar we hebben nu ontdekt dat het met ‘vega kip’ net zo lekker is! De roti en kruiden halen we bij de toko (in elke stad wel te vinden), de rest kun je gewoon in de supermarkt kopen. Ik deel graag het (vernieuwde) recept met jullie, zodat jullie ook lekker kunnen smullen!

Nodig (voor 2 personen):
– rotivellen van de toko (zie afbeelding hieronder)
– 175 gram plantaardige kipstuckjes (Vivera)
– 300 gram sperziebonen (vriezer)
– 1 rode paprika
– 1 kleine zoete aardappel (150 gram)
– 1,5 eetlepel massala kruiden (zie afbeelding hieronder, ook bij de toko te verkrijgen)
– 1 grote bouillonblokje
– 1 ui
– 2 teentjes knoflook
– 5 gram (kokos)olie
– 200 ml. water

Wil je het iets romiger? Voeg dan 200 ml. kokosmelk toe i.p.v. water!

Doen: 
Doe de sperzieboontjes in een pan en zorg dat ze onder water staan. Breng aan de kook, laat dan nog 4 minuten doorkoken en giet dan af.
Snijd de ui en knoflook klein. Verwarm de olie in een bakpan en fruit hier de ui en knoflook in (op middelhoog vuur). Snijd ondertussen de zoete aardappel in kleine blokjes (kan met schil) en voeg deze + de kipstuckjes toe in de pan. Bak dit alles 1 minuutje op middelhoog vuur.
Voeg hieraan toe: de massala kruiden, peper en zout naar keuze en verkruimel het boullionblokje over de ingrediënten in de pan heen. Voeg 200 ml. water toe aan de pan. Wanneer het kookt, kun je het vuur laag zetten. Voeg naar eigen inzicht eventueel nog wat water toe (het hoeft niet helemaal droog te koken, maar zorg ervoor dat het niet te waterig wordt, laat het wat smeuïg worden). Dit kan zo’n 10-15 minuten op laag vuur staan.
Wanneer de sperziebonen klaar zijn, voeg je deze toe aan de pan. Snijd de paprika in stukjes en roer deze er samen met de sperziebonen doorheen. Wanneer de zoete aardappel gaar is (je kunt er met gemak doorheen prikken), is het gerecht klaar.
Verwarm de roti op in de magnetron. Verdeel de saus over twee borden of eet gewoon lekker met de roti uit de pan ;). Je hebt dus geen bestek nodig en kunt steeds wat roti ervan afscheuren en daarmee wat saus pakken. YUM!

Eet smakelijk! ♥

PS. Wij kopen altijd meerdere verpakkingen van roti en bewaren dit in de vriezer. Per keer halen we er meestal 1,5 roti (de helft) eruit en delen dit.


2 Comments

Marla augustus 29, 2018 at 17:32

Ik heb vandaag de roti gemaakt. Maar de saus werd niet geel en rook niet naar kerrie. Blijk ik de verkeerde kruiden mengsel te hebben. Wel massala maar die heet: garam massala. Oeps. Maar alsnog is hij wel lekker!.

Antwoord
Marit augustus 30, 2018 at 13:21

Ik las je reactie en dacht echt: huh, het kleurde niet geel door die kruiden? Dat kan niet! Maar nu snap ik het 😉 Gelukkig heeft het lekker gesmaakt!

Antwoord

Mijn andere blogs