DinerFood

Vegetarische mealprep voor late diensten

geschreven door Marit april 6, 2021 7 Comments
Vegetarische mealprep

Wanneer ik een late dienst heb neem ik meestal mijn eigen eten mee. Soms eet ik wat de pot schaft, maar dit valt niet altijd even goed, dus vaker kies ik ervoor mijn eigen bakje met eten mee te nemen. Dat weet ik zeker dat het goed valt, voedzaam, vegetarisch en lekker is. Hier ben ik niet de enige in, dus dat is fijn. Vorige week had ik twee late diensten achter elkaar, dus kookte ik de middag ervoor gelijk voor de twee dagen.

Nodig:
  • 2 zoete aardappels (zo’n 200 gram per stuk)
  • 2 Beyond Meat Sausages (of een andere vegetarische vervanger)
  • 1 courgette en 300 gram sperziebonen (of andere groente)
  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook
  • kruiden en saus naar keuze
Doen:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Snijd de zoete aardappel in schijfjes of stukjes en doe deze in een beslagkom. Meng dit met wat olijfolie, zeezout en paprika kruiden.
  • Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel hier de zoete aardappel over. Laat wat ruimte over voor de worstjes straks. Zet in de oven voor 25 minuten (200 graden).
  • Dop, snijd door midden en was de sperziebonen. Doe dit in een steelpan met water en breng aan de kook. Wanneer het kookt zet je het vuur uit en giet je de boontjes af.
  • Ondertussen kun je de ui en knoflook fijn snijden. Verwarm wat olijfolie in een bakpan en fruit hier de ui en knoflook in.
  • Ondertussen kun je de courgette in blokjes snijden. Voeg deze, samen met de gekookte sperziebonen, toe. Bak dit tot de courgette gaar is op middelhoog vuur.
  • Voeg 10 minuten voordat de zoete aardappel klaar is de worstjes toe in de oven. Deze kun je ook op de bakplaat leggen.
  • Wanneer alles klaar is kun je dit verdelen over twee bakjes. Ik doe er zelf nog een beetje mayonaise en ketjap over voor wat extra smaak.
  • Op werk verwarm ik het dan in de magnetron of in een pannetje.

Inmiddels weet ik dat ik op deze mealprep goed ga en een groot deel van de avond volhoud (zonder buikpijn). Ik heb nog wel een aantal andere fijne mealpreps ik kan delen. Interesse voor?

Eet smakelijk! ♥ 

7 Comments

Iris april 6, 2021 at 12:28

Wat een goed idee! Meer mealpreps zijn zeker welkom voor avonddiensten in de zorg!

Antwoord
Bianca Strooband april 8, 2021 at 01:34

Hoi Marit,
Ik werk al jaren in de zorg en neem altijd mijn eigen eten mee. Maar wat me opvalt is dat je dan ook knoflook gebruik, Ik vind het heerlijk hoor maar het stinkt ook zo vreselijk. Dus als ik werk eet ik het nooit. Maar graag nog wat meer mealprep gerechten….. met of zonder knoflook (die laat ik vanzelf wel weg;))

Antwoord
Marit juli 22, 2021 at 11:23

Haha, wat een leuke vraag! Ik heb daar eigenlijk nooit zo bij nagedacht. Ik voeg altijd een teentje knoflook aan mijn gerechten toe, geeft zoveel smaak. Je hebt wel gelijk, het stinkt wel. Maar op werk proberen wij nog altijd afstand te houden, dus hopelijk ruiken ze het niet zo 😉

Antwoord
Niels Wieringa april 9, 2021 at 17:10

Ziet er lekker uit Marit! Goeie inspiratie voor mijn mealpreps die mee gaan naar werk! 😉
Meer mealprep gerechten is altijd goed!!

Antwoord
Yamina april 12, 2021 at 18:49

Jaaa! Is niet alleen fijn voor een late dienst, maar ook voor wanneer we heel sporadisch naar kantoor mogen. Of wanneer het sporten zo valt, dat er weinig tijd is om te koken.

Antwoord
Lotte juni 19, 2021 at 14:27

Dankjewel voor het delen! Heb je nog tips om wat meer smaak te geven aan mealpreps? Bij mij pakt het vaak zo smaakloos uit…En zeker leuk en fijn als je meer mealpreps deelt!!

Antwoord
Marit juli 22, 2021 at 11:33

Kruiden! En niet het allergezondste, maar wel veel smaak: sausje! Kun je ook zelf (gezonder) maken.

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volg op Instagram