DinerFoodLunch

Een vegetarische en kleurrijke lunch

geschreven door Marit april 18, 2017 0 comments

Hoe meer kleur in mijn eten, hoe beter! Niet alleen omdat het er veel leuker en lekkerder uitziet, vaak vaak brengt een combinatie van kleurtjes allerlei gezonde vitamientjes met zich mee! Ik lunch dan ook graag met een kleurrijke salade.  Eigenlijk kun je met een salade alle kanten op, maar hieronder vind je toch wel mijn favoriete ingrediënten voor een salade. Deze salade is vegetarisch en als je de Hüttenkäse weglaat, zelfs veganistisch. Je kunt er ook voor kiezen om een eitje toe te voegen of de falafel te vervangen door gerookte zalm of vis, maar zelf probeer ik vlees en vis te beperken tot het avondeten. Je kunt er dus van maken wat jij lekker vindt, maar bij deze mijn variant!

Nodig:
– 50 gram veldsla
– 106 gram falafel (helft van een pakje, ik gebruikte deze pikante variant)
– 60 gram kidneybonen (ik gebruik tegenwoordig deze kleinere verpakkingen, super handig!)
– 50 gram sojabonen
– 50 gram avocado (halve avocado)
– halve paprika
– 50 gram cherry tomaatjes
– 50 gram Hüttenkäse
– kiemgroenten (weegt niets)
– evt. rode peper en lente ui

Doen:
Was hetgeen wat er gewassen moet worden (veldsla, tomaatjes, paprika).
Snijd hetgeen wat er gesneden moet worden (avocado, paprika, cherry tomaatjes, rode peper en lente ui).
Voeg alles samen op een bord of salade en that’s it! Je hoeft er alleen nog maar een fotootje van te maken en dan kun je er van genieten 😉 Eet smakelijk!

Voedingswaarden: 
Kcal = 462
Koolhydraten = 40 gram
Eiwitten = 25 gram
Vetten =  21 gram

Wil je lunchen met minder calorieën? Voeg dan bijvoorbeeld wat minder falafel en/of avocado toe. Voedingswaarden kun je uitrekenen via de app “My fitnesspal”.

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram