DinerFoodLunch

Vegetarische Buddha bowl

geschreven door Marit februari 16, 2021 0 comments
Vegetarische Buddha Bowl

Meestal lunch ik met boterhammen, maar als ik thuis ben vind ik eigenlijk veel lekkerder om met een Buddha Bowl te lunchen. Super voedzaam, kleurrijk, lekker en als je een half uurtje voor je lunch de oven aan zet ook heel simpel (ook heel handig om mee te nemen in een bakje naar werk!). Je kunt heel gemakkelijk variëren met de ingrediënten en altijd iets weglaten of toevoegen… enjoy!

Nodig:
  • 1 zoete aardappel (200 gram)
  • haricot verts (100 gram)
  • cherry tomaatjes
  • sojabonen
  • vegetarische balletjes
  • paprika
  • avocado
  • kiemgroente
  • hoemoes
Doen:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Was en snijd de zoete aardappel in blokjes. Doe deze in een bakje en sprenkel er wat olijfolie, paprikakruiden en zeezout over en mix dit.
  • Leg dit op een bakplaat met bakpapier en zet dit in de oven voor 25 minuten.
  • Snijd de vegetarische balletjes door vieren en voeg deze na een kwartier (zodat ze nog 10 minuten in de oven zitten) toe aan de oven.
  • Ondertussen kun je de haricots verts koken of bakken.
  • Vlak voordat de oven klaar is kun je de rest van de ingrediënten snijden en verdelen op het bord (tomaatjes, sojabonen, paprika, avocado en kiemgroente). Voeg de zoete aardappel, balletjes en haricots verts toe als dit klaar is. Een flinke dot (bieten)hoemoes erbij en..

Genieten maar!

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volg op Instagram