FoodTussendoortjes

Simpele, gezonde bars met pompoenpitten en cranberries

geschreven door Marit januari 10, 2016 7 Comments

Het kan zo makkelijk zijn: gezond en lekker snacken! Deze snack heb je zo gemaakt, heb je de hele week plezier van plus is een echte energiebom! 
Al meerdere malen gebruik ik het makkelijke recept van banaan + havermout en met de andere ingrediënten kun je eindeloos variëren. Zo zie je hier het recept voor ronde havermout balletjes en hier het recept voor een echte ‘mannenrepen’. Ik kan ook best begrijpen dat je pindakaas wilt verwerken in je reep, dan heb ik dit recept voor je!

Deze keer een versie met pompoenpitten en cranberries.

Nodig (voor 12 repen):
– 3 rijpe bananen
– 200 gram havermout
– 50 gram pompoenpitten
– 75 gram cranberries
– 50 gram pure chocolade, ik gebruikte deze

Doen:
1. Verwarm de oven voor op 180 graden
2. Prak de bananen met een vork
3. Doe de havermout, pompoenpitten en cranberry’s erbij en mix dit tot één geheel (kan gewoon met dezelfde vork)
4. Plet het geheel en snijd hier 12 repen uit, leg deze op een bakplaat met bakpapier en doe deze in de oven voor 20 minuten
5. Zet een steelpan met water op het vuur en leg hierop een bakje en doe hier de chocolade in, af en toe even roeren: zo smelt de chocolade
6. Als de repen en chocolade klaar zijn verdeel je de chocolade over de repen
7. Even laten afkoelen en smikkelen maar!

Super handig om als tussendoortje bij je te hebben. Als je ze in de koelkast bewaard blijven ze zo vijf dagen goed! Enjoy! 

7 Comments

Gezonde bars met pompoenpitten en cranberries - Susanne's lifestyle januari 12, 2016 at 10:36

[…] bedekt waren was ik verkocht. Ze zijn echt heerlijk, dus ik geef jullie snel het recept van fitwithmarit! Als je op het linkje klikt zie je het originele recept op haar blog met daarnaast linkjes naar […]

Antwoord
Chantal februari 4, 2016 at 01:55

Op het plaatje zien ze erg dun uit. Moet je een dunne plak maken?

Antwoord
Marit februari 4, 2016 at 12:07

Nee hoor, niet super dun. Gewoon een lekkere plak!

Antwoord
Eline april 19, 2016 at 12:29

Kun je in plaats van 3 bananen ook 2 of 3 eieren toevoegen? 🙂

Antwoord
Marit april 23, 2016 at 18:17

Nee, dat zou ik niet doen bij dit recept… Hoofd ingrediënt is toch wel echt de banaan en het havermout.

Antwoord
Lisa augustus 30, 2016 at 16:36

Hoi Marit,

Wat lijkt me dit ontzettend lekker! Hoe bewaar jij deze en hoe lang kun je ze ongeveer bewaren?

Groetjes Lisa

Antwoord
Marit augustus 31, 2016 at 08:50

Is het ook, haha! Ik bewaar het in folie. Ik weet niet of je dit echt in de vriezer kan bewaren, maar ik bewaar het meestal zo’n 4/5 dagen in de koelkast.

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram