DinerFoodLunch

Salade met kipburger

geschreven door Marit juli 22, 2015 2 Comments

De mensen om mij heen weten het. Ik ben verslaafd aan kipburgers. Serieus, het kan overal bij! Op je brood, op een wrap, door een salade, met rijst, los, gewoon alleen met pindasaus. Nogmaals, alles. Het is zo heerlijk! Het fleurt echt mijn maaltijd op. Wat moet ik vanavond eten? KIPBURGERS! Wat zullen we morgen eten? Kipburgers! Fijn ook dat ze bijna iedere week in de bonus zijn! Inslaan en in de vriezer. Ja, dus.

Een easy recept met een kipburger. Want wat je ook maakt met een kipburger, het hoeft niet moeilijk te zijn. Zo’n ding hoeft maar eventjes op het vuur om eetbaar te zijn.

Mocht je het nog niet weten… ook cottage cheese, eieren en avocado’s staan hoog in mijn favorieten. Daarom een receptje waarbij ik deze ingrediënten combineer.

Nodig (voor 1 persoon):
– één kipburger (geloof me, die tweede in de koelkast komt ook wel op, deze week)
– één ei
– 1/3 avocado
– 100 gram cottage cheese
– theelepel sambal
– 1/3 gram maïs uit blik (66 gram)
– 2 augurken
– sla
– 5 cherry tomaatjes

Doen:
Doe wat (kokos)olie in een bakpan. Doe daar de burger in en bak er een eitje naast. In de gaten houden en omdraaien.
Ondertussen kun je de rest voorbereiden: avocado schillen en in plakjes, cherry tomaatjes door de helft, augurken in kleine stukjes, maïs uitlekken.
Was de sla uit en lig dit op een bord, doe de rest er wat overheen en omheen. Meng in een schaaltje de cottage cheese met sambal tot één (roze) geheel. Als de kipburger en het ei klaar zijn deze over je salade heen. Daarna de saus er over, wat peper en zout en voila. Uw heerlijke maaltijdje staat voor u klaar.

Voor de mensen die het fijn vinden heb ik de voedingswaarden opgezocht, die me erg goed lijken. Ik at het nu als lunch, maar dit is ook heerlijk als avondmaal! Wil je wat minder vet dan zou je de avocado kunnen weglaten. Wil je wat meer koolhydraten, dan kun je bijvoorbeeld het ei weglaten en daar in plaats van een wrap of boterham toe te voegen. Je kunt eindeloos variëren, dit is slechts een (heerlijk) idee!

Voedingswaarden:
Kcal = 555
Koolhydraten = 25 gram
Eiwitten = 37 gram
Vetten = 31 gram

Yum, eet smakelijk!

2 Comments

Laura augustus 14, 2015 at 20:42

zojuist dit receptje geprobeerd! daaamn, I’m in chicken heaven I guess! echt superlekkere salade. Vooral de combi kipburger – cottage cheese vind ik erg geslaagd 😉 dankjewel!

Antwoord
Marit augustus 14, 2015 at 22:02

Wat leuk om te horen, Laura!

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram