FoodTussendoortjes

Proteïne bananenbrood

geschreven door Marit juni 2, 2015 25 Comments

Bananenbrood, yum! Als ontbijt heerlijk, maar ook als tussendoortje erg lekker en handig om mee te nemen. Vers is het lekkerst natuurlijk, met een laagje pindakaas erop. NOM NOM NOM.  Maar omdat ik niet een heel brood in één keer op eet, snijd ik het brood in tien plakken, wikkel ze in folie en zo bewaar ik het in de vriezer. Zo heb ik iedere dag een tussendoortje die ik mee kan nemen en wat me energie levert. Omdat ik veel aan krachttraining doe, probeer ik aan iedere maaltijd eiwitten(proteïne) toe te voegen, vandaar deze keer een bananenbrood met eiwitpoeder! Geeft ook veel smaak! Geen eiwitpoeder in huis of hier geen behoefte aan in je recept? Hier vindt je een recept zonder!

Nodig:
– 2 bananen
– 3 eieren
– 100 gram speltmeel
– 2 scoops (pindakaas of vanille of chocolade) eiwitpoeder
– 3 eetlepels pompoenpitten
– 2 eetlepels cacao nibs
– theelepel bakpoederproteïne bananenbrood

Doen:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Blend of mix de bananen (ik hou altijd zo’n vijf plakjes over zodat ik die later op het geheel kan leggen), eieren, meel, eiwitpoeder en bakpoeder. Roer daarna de pompoenpitten en cacao nibs er doorheen. Het mengsel doe je in een cakeblik met bakpapier. De plakjes banaan die je apart hebt gehouden er op leggen. Het geheel in de oven voor ongeveer een half uur, hou het even in de gaten!

In dit recept kun je veel variëren. Je kunt ook iets van rozijnen of noten toevoegen. Of nog ander fruit.

Laat je het me weten wanneer je deze variant hebt geprobeerd? ENJOY!

bananenbrood

25 Comments

Janna juni 2, 2015 at 14:07

Klinkt lekker! Ga ik zeker proberen!
Vraagje: Wanneer eet je dit meestal? Voor of na je training?

Antwoord
Marit juni 2, 2015 at 14:23

Kan allebei! Er zitten zowel koolhydraten (energy) in als eiwitten (spierherstel!).

Antwoord
Lynet juni 3, 2015 at 11:26

Ziet er heerlijk uit! Wanneer mijn huidige Bananenbrood op is ga ik deze variant proberen!

Antwoord
J juni 5, 2015 at 17:30

Gisteravond gemaakt, met vanille en chocolade eiwitpoeder, jum!! De rest ligt in de vriezer dus ik kan er nog lang van genieten:)

Antwoord
Marit juni 10, 2015 at 22:16

Ah, lekker en handig hé! Geniet!

Antwoord
Stéphanie juni 16, 2015 at 14:33

Beste brood ever!!

Antwoord
Karen augustus 1, 2015 at 13:51

Hoeveel gram heeft een ‘scoop’ eiwitpoeder?

Antwoord
Marit augustus 10, 2015 at 15:24

28 gram!

Antwoord
Sarah januari 19, 2016 at 21:55

Hey, laat je het ingevroren bananenbrood gewoon een nachtje ontdooien of? Super recept trouwens!!

Antwoord
Marit januari 19, 2016 at 22:00

Hoi Sarah, vaak haal ik ‘m een paar uur van tevoren eruit. Of ik haal ‘m er uit en doe ‘m nog even in de oven. Als je het als ontbijt gaat eten kun je ‘m inderdaad de avond van tevoren eruit halen. Enjoy!

Antwoord
Aniek januari 28, 2016 at 08:40

Kan je speltmeel ook vervangen voor havermout?

Antwoord
Marit januari 28, 2016 at 10:06

Je zou het kunnen proberen, maar heb daar geen ervaring mee dus ik weet niet of het dan er zo uit komt te zien.

Antwoord
jessica februari 3, 2016 at 12:40

wat zijn de macro’s met dit recept? ga hem zo maken!

Antwoord
Marit februari 4, 2016 at 12:07

Hi Jessica, bij deze niet uitgerekend maar dat kun je heel gemakkelijk zelf doen als je de My Fitnesspal app gebruikt.

Antwoord
Kayleigh februari 12, 2016 at 23:21

Zou je een goede vervanger hebben voor de speltmeel?

Antwoord
Marit februari 14, 2016 at 13:49

Een ander soort meel kan ook! Volkoren, havermoutmeel, amandelmeel… noem maar op! Bakse!

Antwoord
Liese maart 11, 2016 at 11:36

Gister gemaakt, smaakt goed!!
Vind het alleen iets te ‘solid’, if you know what I mean? Misschien de helft met speltmeel en de andere helft met havermeel of amandelmeel doen? Oh en de cacao nibs heb ik niet gebruikt, die had ik niet in huis 😉
In ruil daarvoor wat extra pompoenpitten erdoorheen gedaan.
Thanks for the recipe!
Liefs, Liese

Antwoord
Marit maart 16, 2016 at 02:33

Klinkt goed! Ik hou wel van solid haha 😉 Maar goed idee om ander meel te gebruiken.

Antwoord
Kim maart 24, 2016 at 21:41

Ik heb ‘m net gemaakt! Had alleen cookie&cream en chocolat brownie whey dus heb van allebei een gedaan, met rozijnen erdoor. Smaakt goed!Ik ga morgenochtend voor het eerst in lange tijd weer sporten dus hopelijk helpt dit om me te motiveren 🙂

Antwoord
Marit maart 25, 2016 at 11:46

Die eiwitpoeders lijkt me erg lekker door het brood heen, yum! Veel succes met sporten!

Antwoord
What i eat in a day #2 – Sincerely Gery mei 13, 2017 at 00:22

[…] welke echt héél hard naar me roept om te proeven. Bekijk het heerlijke receptje van Fitwithmarit hier (hele leuke blogger om te volgen trouwens). Ik neem bij mijn plak bananenbrood twee koppen […]

Antwoord
Monique april 16, 2018 at 21:55

Ik heb het met amandelmeel gemaakt en als vulling blauwe bessen uit de diepvries (ipv de walnoten en cacaonibs dus). En hij is echt heerlijk! Lekker luchtig!

Antwoord
Marit april 20, 2018 at 09:06

Klinkt heel lekker, Monique! Geniet ervan! 🙂

Antwoord
Sacha augustus 7, 2018 at 21:17

Echt mijn favo recept! Geen rare, overdreven “gezonde” of aparte ingrediënten, precies juiste hoeveelheid banaan en zo fijn om mee te variëren! Toch merk ik steeds dat bij het “doen” de eieren niet meer terug komen :p. Bedankt voor het delen van dit recept!

Antwoord
Marit augustus 8, 2018 at 18:33

Hahahah, heerlijk! Heb het gelijk aangepast. BEDANKT!

Antwoord

Mijn andere blogs