DinerFoodLunchOntbijt

Herfst op je bord met deze pompoen-pannenkoeken

geschreven door Marit oktober 22, 2015 5 Comments

ALWEER EEN RECEPT MET POMPOEN!? Jaaaaa! Het is herfst, dit is mijn kans om van alles te maken met mijn lievelingsgroente! Want wat is pompoen toch lekker en wat past het overal toch bij!

Ook pannenkoeken behoort tot mijn favorieten, dus vandaar deze combi. Een hele lekkere en makkelijke manier om een dosis groenten binnen te krijgen al bij je ontbijt of lunch! Qua eiwitten zit je ook goed, check de voedingswaarden hieronder maar!

Nodig:
– de helft van een doos pompoen-diepvriesblokjes (225 gram)
– 30 gram havermout
– halve scoop vanille eiwitpoeder
– 1 ei + 1 eiwit
– snuf kaneel en/of specualaaskruiden
– 200 gram griekse yoghurt 0% vet
– eventueel deze karamel siroop (verslavend lekker!)
kokosolie (5 gram)

Doen:
Doe de pompoenblokjes in een steelpannetje en zorg dat deze onder water staan. Breng aan de kook en laat dan nog zo’n 5 minuutjes doorkoken. Doe ondertussen alvast de havermout, eiwitpoeder, ei en eiwit in de blender. Nog niet aan! Pompoen even afgieten en deze in de blender toevoegen en nu mag ‘ie aan! Blend tot één geheel. Een bakpan op het vuur met wat kokosolie (lepeltje) op het vuur en bak dan de pannenkoekjes zoals je zelf wilt. Ik doe altijd drie kleine tegelijk en dit ongeveer drie keer, zo kan ik lekker bouwen! Tussen de pannenkoekjes steeds wat Griekse yoghurt, wat kruiden en saus erover en voilà, jouw herfstige, heerlijke en gezonde lunch is ready!

BON APETIT!

Voedingswaarden (van alle ingrediënten bij elkaar):
Kcal = 444
Koolhydraten = 39 gram
Eiwitten =  39 gram
Vetten =  14 gram

5 Comments

Evelien november 3, 2015 at 20:18

Nog nooit gehoord van pompoen pannekoeken, maar klinkt en oogt wel erg lekker ^^ Ga ik eens proberen, bedankt voor het recept! En aangezien pompoen toch je lievelingsgroente is: ik maakte op mijn blog een smoothie ermee. Misschien wel iets voor jou dan! 🙂

Antwoord
Marit november 4, 2015 at 12:12

Ik heb het al veel voorbij zien komen idd, klinkt heel goed! Bedankt voor de tip!

Antwoord
Linda januari 15, 2016 at 12:25

Klinkt lekker!
Kan je eiwitpoeder ook door iets anders vervangen/weglaten?

Antwoord
Marit januari 16, 2016 at 10:18

Hey Linda, ja kun je zeker weglaten! Misschien een idee om dan wat banaan of honing toe te voegen. Of als de pannenkoekjes klaar zijn wat lekkere toppings erbij. Veel bakplezier!

Antwoord
Nationale Pannenkoekdag! 7x gezonde pannenkoeken - #FITGIRLCODE maart 15, 2016 at 12:15

[…] Bekijk hier het pompoen pannenkoeken recept. […]

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram