FoodOntbijt

Pompoen-havermout

geschreven door Marit september 25, 2018 3 Comments

De herfst is echt begonnen en dus is het weer tijd voor warme havermoutjes! Met deze pompoen-havermout kom je niet alleen in de herfst sferen, je krijgt ook nog eens 200 gram groente binnen! Een warm, voedzaam, eiwitrijk en lekker begin van jouw dag.

Nodig:

Doen:

  • Snijd een deel van de flespompoen af en snijd in stukjes (schil kan erom gelaten worden). Doe dit in een steelpannetje met water (zorgt dat de pompoen onder water staat) en breng aan de kook. Laat 10 minuten doorkoken.
  • Giet de pompoen af en doe terug in het steelpannetje. Pureer dit met een staafmixer.
  • Voeg de havermout, water en speculaaskruiden toe aan de pan. Breng weer aan de kook en laat dan nog 2 á 3 minuten doorpruttelen.
  • Zet het vuur uit en roer de eiwitpoeder er door.
  • Giet het mengsel in een ontbijtschaal en maak af met wat jou lekker lijkt. Walnoten, pompoenpitten, rozijnen, appel, wat kwark o.i.d.

Voedingswaarden (zonder toppings):

Kcal = 308
Koolhydraten = 51 gram
Eiwitten = 24 gram
Vetten = 8 gram

3 Comments

M september 25, 2018 at 11:48

Ziet er super lekker uit, ga ik zeker proberen! Heb je nog een tip voor als je geen eiwitpoeder in huis hebt???

Antwoord
Marit september 25, 2018 at 12:45

Melk, honing, een appel of wat kwark toevoegen!

Antwoord
M september 25, 2018 at 13:27

Top, dank je!!

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram