DinerFood

Pasta pesto met (vega)kip

geschreven door Marit oktober 2, 2018 0 comments

Pasta pesto is altijd goed, toch? Ik hoor vaak dat mensen pasta in de categorie ongezond zetten, maar dit hoeft naar mijn idee niet zo te zijn. Het is natuurlijk maar net hoe je de pasta maakt en wat je er allemaal bij doet. Ik gebruik vrijwel altijd volkoren pasta, kook met verse groenten en hou me in bij de pesto. Zo heb je een gezonde, maar toch lekkere maaltijd.

Nodig (voor 2 personen):

– 100 gram volkoren pasta
– 200 gram verse spinazie
– 250 gram champignons
– 160 gram vega kip
– 100 gram cherry tomaatjes
– 40 gram groene pesto
– 50 gram creme fraiche light
– 1 ui
– 2 teentjes knoflook
– evt. pijnboompitjes

Doen:

Bereid de pasta zoals op de verpakking aangegeven staat.
Snijd de ui en knoflook in kleine stukjes.
Maak de champignons schoon en snijd ook deze in stukjes
Verwarm de olijfolie in een grote pan.
Doe de ui en knoflook erbij en bak een minuutje of twee.
Voeg de (vega)kip toe en bak kort mee.
Voeg dan ook de champignons toe en bak deze een paar minuten mee.
Voeg dan in delen de spinazie toe. Wanneer het geslonken is, voeg je meer toe, tot de zak op is (tenminste als je een zak van 200 gram hebt).
Wanneer alle spinazie geslonken is, voeg je de pesto en creme fraiche toe. Roer dit er doorheen en zet de pan nog een paar minuutjes op zacht vuur, zet daarna uit.
Wanneer de pasta klaar is, kun je dit afgieten en door het petto-mengsel heen roeren.
Verdeel over twee borden en maak af met de cherry tomaatjes en eventueel nog wat pijnboompiptjes.
Enjoy!

Voedingswaarden per persoon:

Kcal = 442
Koolhydraten = 44 gram
Eiwitten = 29 gram
Vetten = 15 gram

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram