DinerFoodLunchOntbijtTussendoortjes

Mijn eetdagboek

geschreven door Marit februari 27, 2020 4 Comments
Eetdagboek Fit with Marit

Vrijwel nooit deel ik wat ik zoal eet op een dag. Iedereen is namelijk uniek en heeft een andere (eet)behoefte. Ik wil dan ook niet dat anderen denken dat hoe ik eet perse goed is, maar juist dat je je eigen manier creëert van lekker, voedzaam en gebalanceerd eten. Toch weet ik nu ook dat het (hopelijk) geen kwaad kan om mijn eetdagboek te delen, omdat ik wellicht anderen hiermee kan inspireren (en het ook gewoons super interessant is om te zien wat anderen zoal eten toch?!).

In de basis probeer ik gezond te eten, ik vind gezond namelijk (en gelukkig) ook heel erg lekker. Ik vind het super belangrijk om mijn lichaam goed te voeden. Eet ik gezond, dan heb ik veel meer energie gedurende dag. Op calorieën let ik niet, ik hou niet bij en sta ook nooit op een weegschaal. Ik eet naar mijn eigen behoefte, wat en wanneer ik wil. Juist dat geeft mij een gevoel van in balans zijn. De ene keer heb ik meer behoefte aan chocolade, de andere kant meer aan een salade.

Ik laat je door middel van foto’s zien wat ik gedurende dag eet, maar dit kan op een andere dag weer heel anders zijn. Laat je inspireren en ga vooral niet vergelijken met mijn (of iemand anders) eetdagboek. Vooral blijven doen wat bij jou past en wat voor jou werkt, want nogmaals: dat is voor ieder persoon anders. Experimenteer, ervaar en creëer zo je eigen balans.

Eetdagboek

Om 7:00 uur gaat de wekker. Ik drink gelijk een glas water en maak (zwarte) koffie voor mezelf. Vind ik een heerlijk momentje en heb het (denk ik) ook nodig, haha.

Als de koffie op is vertrek ik naar de sportschool. Tijd om de benen, billen en buik te trainen.

Eetdagboek Fit with Marit

Na een uurtje sporten in de gym heb ik zin in ontbijt! Eerder at ik altijd iets kleins voor het sporten, maar de laatste maanden doe ik dat niet meer, puur omdat ik er geen behoefte aan heb. Maar na zo’n uur sporten heb ik trek en zinnn in ontbijt!

Ik maak warme havermout met blauwe bessen: in een klein steelpannetje doe ik 5 eetlepels havermout + 1 eetlepel chiazaad. Dit breng ik langzaam aan de kook met 200 ml water. Halverwege gooi ik er wat blauwe bessen (uit de diepvries) bij.

Wanneer het even geprutteld heeft, roer ik er een schep eiwitpoeder doorheen, doe het in een schaaltje en top ‘m met kaneel, een lepel pompoenpitten, een lepel rozijnen en the best: een lepel pindakaas! Dit ontbijt verveelt NOOIT. Dit eet ik al jaren dagelijks.

Eetdagboek Fit with Marit

Als tussendoortje snij ik een perzik in stukjes en eet daarbij een plak homemade (door de moeder van het Workaway gezin) gingerloaf. Een soort ontbijtkoek, super lekker!

Eetdagboek Fit with Marit

Ik heb wat uurtjes gewerkt en maak daarna lunch voor mezelf. Broodjes met hummus, avocado en een gekookt eitje. Een broodje appelstroop en daarbij wat groente: een wortel en (uit de tuin geplukte) cherry tomaatjes.

Eetdagboek Fit with Marit

Je zou denken dat ik wel even op die lunch kan teren, maar na een paar uur krijg ik alweer zin in iets, tijd voor een tussendoortje. Onderweg eet ik een appel en een eiwitreep.

Eetdagboek Fit with Marit

Ik denk dat we (Tom en ik) er een beetje en gewoonte van hebben gemaakt om voor het eten altijd nog iets te eten. Ik vind dat zo’n heerlijk moment. Einde van de middag een mini borrel. Deze keer een koude “Ginger Beer” uit de koelkast en daarbij een bakje popcorn.

Eetdagboek Fit with Marit

Tijd voor het avondeten! Ik maakte een mega salade met: zoete aardappel, spinazie, paprika, komkommer, mango, avocado, geitenkaas feta, zelfgemaakte falafel en noten. Yuhummm!

Eetdagboek Fit with Marit

Ik sluit deze eetdag af met… chocolade! Na het avondeten heb ik ALTIJD trek in chocolade en waar dat in Nederland altijd een stukje Tony’s was, is dat hier altijd een TimTam koekje. De “dubbelcoat” variant is mijn favoriet.

Dat was mijn eetdagboek voor één dag! Een hele gemiddelde dag, dus vaak zien mijn dagen er zo uit op eetgebied. Tussendoor drink ik veel water, thee en koffie.

Zoals je ziet eet ik vegetarisch, maar met wat kleine aanpassingen kan het ook veganistisch zijn. Daarom over een week of twee een veganistisch eetdagboek op mijn blog!

Vond je dit leuk om te zien? Laat het me vooral weten! Misschien kan ik vaker mijn eetdagboek bij houden op verschillende dagen (actieve dagen, rustdagen, werkdagen, reisdagen…).

♥ 

4 Comments

Marit februari 28, 2020 at 10:40

Absoluut leuk en fijn! Ben zelf vaak echt op zoek naar dingen om te eten, dus dit is fijn ter inspiratie. Ik zou het dan ook zéker interessant vinden als je het meerdere dagen bijhoudt! : )

Antwoord
Marit maart 5, 2020 at 21:50

Ga ik zeker doen, Marit 😉 Leuk om te horen!

Antwoord
Zoë maart 27, 2020 at 21:10

Leuk om te lezen Marit!
Ik eet al een hele tijd vegetarisch maar ben daarnaast ook gluten sensitief. Veel dingen als vlees vervangers kunnen voor mij niet of zijn allemachtig duur. Ik probeer daarom sinds een aantal weken meer natuurlijker te eten. Dus meer groente, fruit & peulvruchten i.p.v. vlees vervangers maar ik merk dat ik erg eenzijdig begin te eten omdat ik gewoon totaal geen inspiratie heb. Dit soort blogs geven mij dus super veel inspiratie voor de afwisseling in eten 🙂 Dankjewel! Hopelijk post je gauw weer zo’n dagboekje 🙂

Antwoord
Marit maart 31, 2020 at 03:10

Wat leuk om te horen, Zoë. Bedankt voor je berichtje en succes! Veel experimenteren en proberen, zodat je genoeg kunt afwisselen en gerechten niet zat raakt 😉

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram