DinerFood

Kip kerrie met mango, rijst en groenten

geschreven door Marit augustus 24, 2017 10 Comments

Geen idee wat je vanavond moet eten? Dan raad ik je deze kip kerrie met mango, rijst en groenten aan! Eenvoudig, snel, voedzaam en zoooo lekker! Ik hou van alle gerechten met kerrie kruiden en de combinatie met kip en mango is fantastisch. Hierbij deel ik mijn recept, geinspireerd door dit recept.

Nodig voor 2 personen:
– 300 gram kippendijfilet
– 100 gram (pandan)rijst
– 400 gram sperziebonen
– 1 gele paprika + halve komkommer
– 100 gram mango
– 100 ml. kokosmelk
– 1 eetlepel (20 gram) bloem
– 2 theelepels kerriekruiden
– 1 kippenboullion tablet + 50 ml. water
– 2 theelepels sambal
– 10 gram kokosolie
– evt. kroepoek

Vega(n)? Je kunt de kip vervangen door bijv. kikkererwten, tofu of tempé. 

Doen:
Breng twee pannetjes met water aan de kook. Één voor de sperziebonen, één voor de rijst. Als het water kookt voeg je in de ene pan de sperziebonen toe (zo’n 10 minuten op laag vuur, daarna proeven of ze gaar zijn) , in de andere de rijst (zo’n 15 minuten op laag vuur, daarna proeven of het klaar is).
Snijd de kippendij in stukjes.
Laat de kokosolie smelten in een bakpan. Doe hier de bloem en kerrie bij en fruit dit even aan. Voeg dan de kip toe en bak dit een aantal minuten mee, tot het gaar is.
Voeg dan bij de kip de sambal, kippenbouillon en kokosmelk toe. Samen aan de kook brengen en dan op laag vuur. Voeg de mango in kleine stukjes toe aan de saus. Nog even mee laten verwarmen en dan is de saus klaar.
Snijd de komkommer en paprika in stukjes.
Als alles klaar is (rijst, sperziebonen en saus) dan kun je het op een bord opscheppen. De komkommer, paprika en de eventuele kroepoek erbij.

Eet smakelijk!

Voedingswaarden per persoon:
Kcal = 640
Koolhydraten = 71 gram
Eiwitten = 43 gram
Vetten = 20 gram

10 Comments

Vegan 'kip'-kerrie met mango, rijst en groenten - Go for Health september 6, 2017 at 20:58

[…] Dus besloot ik, geïnspireerd door het recept van Marit, de kip-kerrie te veganizen. Het recept wat ik vandaag met jullie deel is niet alleen geschikt voor vegetariërs, maar óók voor veganisten! Ben je benieuwd naar het oorspronkelijke recept? Klik dan even hier. […]

Antwoord
Mathilde januari 27, 2018 at 20:47

Super goed dat je ook rekening houdt met vega(n)s! I LOVE CURRYYY! (Houd er wel rekening meer dat kroepoek van garnalen is en dus niet vega en vegan) Ik regeer normaal nooit, maar je bent een erg inspirerend en leuk om te volgen! Ga zo door! Kusjes x

Antwoord
Karina februari 3, 2018 at 18:52

Was heerlijk dit recept!!

Antwoord
Karina februari 3, 2018 at 18:52

Was heerlijk dit recept!! Echt een aanrader

Antwoord
Irma april 3, 2018 at 19:59

Mijn man verplichtte me om je tienmaal te danken voor dit recept. Die saus is echt heerlijk!!

Antwoord
Marit april 4, 2018 at 10:50

OHHHH wat super lieffff!!! Heel fijn dat het jullie zo goed smaakt! Bij ons staat het ook regelmatig op tafel! 😉

Antwoord
Merel juli 8, 2018 at 17:58

Deze is bij ons thuis helemaal favoriet, zo lekker! Bedankt voor het delen!

Antwoord
Marit juli 10, 2018 at 13:50

Wat leuk om te horen!

Antwoord
Samantha januari 31, 2019 at 17:44

Dit recept is zo lekker! Ik heb ‘m al best vaak gemaakt, en als ik een dag goed gesport heb, heb ik hier altijd zin in.

Antwoord
Marit februari 1, 2019 at 01:40

Zooo leuk om te horen! Wij maken het hier ook nog steeds regelmatig (maar dan met kikkererwten!).

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram