FoodLunchOntbijt

Havermoutpannenkoekjes

geschreven door Marit juni 7, 2014 4 Comments

Super gemakkelijk, super lekker, super gezond, super vullend… ja, super gewoon! Haha!

Nodig:
– 2 eetlepels havermout (of wat meer)
– 2 eetlepels melk
– 1 ei
– 1 banaan

Banaan prakken, ei erbij, de rest mengen (ik voeg ook nog kaneel en wat zaden en pitten toe)

En dan bakken! Ik doe het met kokosolie en dan maak ik 2 pannenkoekjes.

Ik besmeer ze met (heel veel) pindakaas. Dat smelt dan enzo…. 😉

SMULLEN!

4 Comments

Imke oktober 31, 2014 at 15:21

Hoi Marit! Ik heb ooit een recept van een gezonde pannenkoek gemaakt met banaan en die was niet te eten. Ik geloofde niet echt meer in ‘lekkere’ gezonde pannenkoekjes. Toch dacht ik laat ik deze maar eens proberen. En ze zijn super lekker!!! Ik heb er echt van genoten! Wel heb ik een vraagje, hoe houd je de pannekoek heel, mijne is namelijk een soort van scrumbled pannenkoek geworden.

Antwoord
Marit november 4, 2014 at 10:28

Aaaah yes! Gelukkig is het gelukt. Ja die van mij worden soms ook wel beetje scrumbled. Maar ik maak dan wel eens wat kleinere en laat ze op laag vuur staan. Of je kunt nog 1 eiwit erbij gebruiken de volgende keer.

Antwoord
Beau augustus 17, 2016 at 22:30

Hoi Marit, mag ik vragen waarom health bloggers in (pure) kokosolie bakken, terwijl daar het verzadigd vet percentage heel hoog ligt? In de documentaire ‘Broodje gezond’ kwam ook uit dat kokosolie het slechtst is om mee te werken, in verband met het hoge vet percentage.
Groetjes Beau!

Antwoord
Marit augustus 18, 2016 at 09:31

Goede vraag. Zelf wissel ik het gewoon af, hangt eigenlijk van het gerecht af wat ik gebruik. Ik hou zelf gewoon heel erg van de kokossmaak en naar mijn idee heeft kokosolie veel voordelen. De opname is anders en het kan de opname verbeteren van vitaminen bijvoorbeeld. Het zal beide z’n voor en nadelen hebben, dus gewoon altijd met mate en gewoon wat afwisselen denk ik 😉

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Follow on Instagram