FoodOntbijt

Havermout met rode biet

geschreven door Marit juli 14, 2020 0 comments
Havermout met rode biet

Heb je al eens rode biet door je havermoutpap geprobeerd? Deze tip kreeg ik laatst van een lezer voor de #groentevoor12uurchallenge en ik raad je dit zeker aan ook eens te maken! Zo krijg je niet alleen een flinke portie groente binnen in je ontbijt, het is ook nog eens super lekker, makkelijk om te maken en een mega voedzaam begin van je dag.

Nodig:
  • 40 gram havermout
  • 150 gram rode biet (rauw)
  • 200 ml/gram (plantaardige) melk
  • evt. schepje (plantaardige) eiwitpoeder (vanille)
  • evt. toppings zoals: kiwi, appel, bevroren fruit, pitten, noten, kokos, pindakaas, chocolade, etc.
Doen:
  • Schil de rode biet en rasp deze.
  • Doe de havermout en rode biet samen in een steelpannetje en giet hier de melk overheen. Breng dit langzaam aan de kook en laat dit dan een paar minuten door pruttelen op zacht vuur (voeg evt. nog wat water toe als het te droog lijkt).
  • Roer de eiwitpoeder er doorheen en kiep/schep het daarna over in je ontbijtkom.
  • Maak af met de eventuele toppings. Zelf vond ik kiwi, pompoenpitten en kokosrasp er goed bij smaken.
  • Enjoy! ♥ 

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram