Favo FridayFoodHET IS...

Favo Friday – Ontbijtjes

geschreven door Marit juli 31, 2015 5 Comments

Thank God It’s Friday! De welbekende hashtag op social media (#tgif). Ik gebruik ‘m zelf iedere vrijdag. En ik vraag me nu pas af, WHY?! Ik heb eigenlijk nooit echt ‘weekend’. Naar mijn idee heb je ‘weekend’ als je een soort van doordeweekse job hebt en in de weekenden dus vrij bent. Ik ben nooit weekends vrij. Juist niet. Weekends betekent werken! Vaak heb ik juist doordeweeks een dag vrij, wat dan ook weer niet echt vrij is, omdat het een doordeweekse dag is en je dan een soort van hoort te werken. (Ik klaag veder niet hoor) Hmm, vaag gedoe… ben weer eens aan het hardop denken… weet je wat… Ik ga gewoon over tot de orde van de dag. Want het is VRIJDAG!  Dat betekent dat ik mijn favorieten op een rijtje zet en deze keer vertel ik jou mijn favoriete ontbijtjes!

Al mijn ontbijtjes zijn altijd mijn ‘lievelings’ dus ik ga ze maar niet op nummer zetten, maar gewoon normaal, zeg maar.

– Kwark met goodies. Dit houdt in: 250 gram kwark, een halve scoop vanille whey en daarop een lepel lijnzaad, lepel pompoenpitten, wat noten, goji bessen en een stuk fruit. Dit varieert hoor, soms laat ik de noten weg, soms doe ik dadels in plaats van goji en soms doe ik het zonder fruit, maar net waar ik zin in heb!

– De mugcake! Ohhhh love it! Hier vind je hoe je ‘m maakt. De laatste tijd ben ik VERSLAAFD aan de mugcake in combinatie met kwark en een hele dikke, langs scheut van de walden syrup CARAMEL flavour, yum!

OATMEAL EVERYDAY, right? Ja hoor, zou kunnen, maar een beetje afwisseling kan geen kwaad. Daarom verruil ik mijn overnight oats ook wel eens voor warme oatmeal. Hier vind je wat voorbeelden! En deze tip ik je er nog even bij: carrotcake oatmeal!

Pannenkoeken, duh! Het liefste deze.

– Last but not least, een ontbijtsmoothie! Ik probeer vaak in de ochtend al wat groenten binnen te krijgen door middel van een smoothie, heb ik na mijn work out hier geen tijd voor, dan drink ik ‘m voor mijn work out als ontbijt! Hier een voorbeeld.

Zo, met deze voorbeelden kun jij er ook vast wel weer even tegenaan. Ik wissel bovenstaande ontbijtjes eigenlijk altijd af. Ik heb wel mijn periodes, zoals nu of kwark of een mugcake, maar nu ik het opschrijf kan ik ook weer niet wachten tot mijn overnight oats met vers fruit

Heb jij ideeën voor mijn volgende Favo Friday? Laat het me weten!

 

5 Comments

Marvin juli 31, 2015 at 15:45

Pancakes, heerlijk! Toch ontbijt ik daar niet vaak mee. Meestal een shake met eiwitten + havermout, of een bak yoghurt met noten en zaden.

Antwoord
Sil juli 31, 2015 at 21:11

Ik eet nu eigenlijk elke dag havermout als ontbijt! Ongeveer 40 gram havermout met water en daarin een halve appel, rozijntjes en kaneel óf havermout met diepvries fruit 🙂

Eerst at ik altijd kwark met appel/rozijnen muesli, maar havermout geeft me toch wat meer energie tijdens het sporten.

Antwoord
Health: Havermout ontbijt | Loop Depressievrij december 16, 2015 at 10:20

[…] fijn om niet met honger te sporten en wat energie binnen te krijgen voordat je gaat sporten. Ik ontbijt eigenlijk altijd voor het sporten. Omdat ik meestal krachttraining doe in de ochtend, hoef ik nog […]

Antwoord
Naomii juni 9, 2016 at 14:30

Heel leuk om te lezen over jou favo ontbijtjes. Ik ben nu net een paar dagen begonnen met gezonder eten en sporten. Vandaag m’n eerste lesje in de sportschool gehad en ga me vanavond meteen inschrijven! Ontbijten is voor mij vaak een boterham met pindakaas of hagelslag.. ga morgenochtend is iets anders van jou proberen! ?

Antwoord
Marit juni 10, 2016 at 08:27

Wat leuk zeg, ben erg benieuwd wat je hebt gemaakt en hoe het smaakte. Succes met gezonder eten en sporten!

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



Follow on Instagram