FoodOntbijt

Eiwitrijke mugcake

geschreven door Marit maart 9, 2021 0 comments
Mugcake

Nog altijd staat het dagelijks op mijn ontbijtmenu: mugcake. Ik heb hier meerdere recepten voor gedeeld, maar de laatste tijd wissel ik wat meer met de ingrediënten in deze variant vrij van zuivel (en nog steeds eiwitrijk!). Een super simpel, voedzaam en vooral heel lekker ontbijt om je dag TOP mee te beginnen!

Nodig:
  • 1 (over)rijpe banaan
  • 1 ei
  • 1 schep(je) MP plantaardige proteïne poeder (chocolade)
  • 2 eetlepels havermout (20 gram)
  • (plantaardige variant op) kwark (100-150 gram)
  • fruit (diepvries of vers)
  • evt. toppings zoals pure chocolade, lijnzaad, pitten, kokos, pindakaas, etc.
Doen:
  • Prak de banaan in een magentronbestendig schaaltje. Voeg hier het ei, de proteïne poeder en havermout aan toe en meng dit met elkaar.
  • Zet dit in de magnetron voor 2,5 minuut.
  • Ondertussen kun je de (plantaardige) kwark op een bord doen.
  • Als de mugcake klaar is kun je deze omkiepen op het bord. Heb je vers fruit, kun je dit erbij leggen, heb je fruit uit de vriezer (zoals ik), doe ik het nog een minuutje in de magnetron.
  • Afmaken met het fruit, en de eventuele toppings. Zelg ging ik voor een blokje pure chocolade (gelijk er op leggen, smelt!), lijnzaad en pompoenpitten.
  • Enjoy!

PS. De plantaardige proteïne van My Protein is echt een mega aanrader! Zonder soja, super eiwitrijk en vooral heel erg lekker (in bijv. je ontbijt). Met code FITWITHMARIT krijg je altijd(!) 36% korting op je bestelling.

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volg op Instagram