FoodOntbijt

Chiapudding smoothie bowl

geschreven door Marit juni 2, 2020 4 Comments
Chiapudding smoothie bowl

De twee bestsellers op mijn werk zijn chiapudding en smoothies. Ben ik het helemaal mee eens, maar wat pas echt lekker is? Deze twee combineren! Een chiapudding smoothie bowl. Groente in je ontbijt, super voedzaam, verrassend lekker en een heerlijk begin van je dag!

Nodig:
  • 30 gram chiazaad
  • 150 ml (plantaardige) melk
  • handje boerenkool, spinazie of een andere groente naar keuze
  • één banaan (liefst uit de vriezer)
  • 5 (kleine) dadels zonder pit
  • evt. schepje (plantaardige) eiwitpoeder
  • een klein scheutje water (als het niet goed blend, voeg dan nog wat water toe, het liefst niet te veel, want dan wordt het te dun voor een smoothiebowl)
  • toppings zoals granola, kokos, fruit, pindakaas, etc.
Doen:
  • Doe dit minstens 2 uur, het liefst de avond van tevoren: de chiazaad en melk met elkaar in een kommetje/glas, dit goed roeren en dan in de koelkast zetten. De chiazaad neemt de melk op, zodat het een pudding wordt. Voordat je het gaat eten nog even goed doorroeren, om klonten te voorkomen.
  • Vlak voordat je wilt gaan ontbijten kun je de smoothie maken. De smoothie kun je helemaal zelf bepalen, maar ik maakte ‘m met de bovenstaande ingrediënten. Alles in de blender en blenden maar!
  • Doe de smoothie in een kom en schep ook de chiapudding hierbij in.
  • Maak ‘m af met wat jou lekker lijkt. Granola voor een lekkere bite, nog wat vers fruit…
  • ENJOY!

4 Comments

Manon juni 10, 2020 at 07:15

Is het niet juist dat de chiazaad de melk opneemt 🙈. Ik ga het snel uitproberen!!!

Antwoord
Marit juni 17, 2020 at 02:10

Scherp, je hebt helemaal gelijk! Aangepast!

Antwoord
Marije juni 17, 2020 at 17:02

Wow, deze vanochtend gemaakt. Met spinazie, topping: aardbei, kokosrasp en granola. Echt onwijs lekker! Fan!

Antwoord
Marit juni 21, 2020 at 09:40

Yayyyy, leuk om te horen! 🙂

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram