FoodOntbijt

Chia – smoothie bowl

geschreven door Marit augustus 31, 2021 1 Comment
Chia smoothie bowl

De dag beginnen met een smoothie is altijd een goed idee, maar vooral in combinatie met chiapudding heb je een topper van een ontbijt te pakken! Super voedzaam, vol vitaminen, lekker en een kleurrijk begin van de dag.

Nodig:
  • 25 gram chiazaad
  • 125 ml havermelk
  • 2 (kleine) rode bieten (voorgekookt uit verpakking)
  • één banaan
  • halve mango
  • schep (plantaardige) proteïne poeder
  • evt. een klein scheutje water
  • toppings zoals granola, kokos, fruit, pindakaas, etc.
Doen:
  • Doe dit minstens 2 uur, het liefst de avond van tevoren: de chiazaad en melk met elkaar in een kommetje/glas, dit goed roeren en dan in de koelkast zetten. De chiazaad neemt de melk op, zodat het een pudding wordt. Voordat je het gaat eten nog even goed doorroeren, om klonten te voorkomen.
  • Vlak voordat je wilt gaan ontbijten kun je de smoothie maken. De smoothie kun je helemaal zelf bepalen, maar ik maakte ‘m met de bovenstaande ingrediënten: rode bieten, banaan, mango en proteïne poeder. Alles in de blender en blenden maar!
  • Doe de smoothie in een kom en schep ook de chiapudding hierbij in.
  • Maak ‘m af met wat jou lekker lijkt. Granola voor een lekkere bite, nog wat vers fruit, pindakaas…
  • ENJOY!

1 Comment

Ellis september 4, 2021 at 14:34

Lekker! Ik doe er nog diepvries bloemkool bij voor de extra groenten en maakt t dikker / en meer ijsje idee 😉

Antwoord

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volg op Instagram