FoodOntbijt

5 x groente in je ontbijt

geschreven door Marit augustus 4, 2020 0 comments

Voeg jij wel eens groente toe in je ontbijt? Klinkt misschien niet zo aantrekkelijk, maar het is super makkelijk, je proeft er amper iets van en het is een super (voedzaam) begin van je dag! Hopelijk kan ik je inspireren met de volgende tips.

  • Groente in je (warme) havermout
    Mijn basis voor havermout is al jaren hetzelfde: in een steelpannetje 5 eetlepels havermout en 200 ml water of havermelk. Dit aan de kook brengen, even laten pruttelen en dan een schepje eiwitpoeder toevoegen. En hier kun je dus heel gemakkelijk (op het begin) groente aan toevoegen. Denk aan courgette, wortel, pompoen, rode biet of bloemkool. Je proeft er amper iets van, geeft super veel volume en je hebt zo 100 gram groente in je ontbijt!
  • Groente in je mugcake of pannenkoekjes
    Mugcake en pannenkoekjes zijn van zichzelf natuurlijk al heel lekker, maar maak er een carrotcake mugcake, courgette pannenkoekjes, pompoen pannenkoeken of wortel pannenkoekjes van en het smaakt net zo lekker (misschien nog wel beter) en… je hebt gelijk een portie groente in je ontbijt!
  • Groente in je smoothie(bowl)
    De allermakkelijkste manier, vind ik, om groente toe te voegen aan je ontbijt is door het mee te blenden in je smoothie. Boerenkool, spinazie, bloemkool, rode biet… het kan allemaal! Voegt niet alleen veel volume en vitaminen, maar ook veel smaak toe. Je kunt het zowel drinken als smoothie, maar er ook een heerlijke smoothiebowl van maken.
  • Groente in je cake
    Want cake kun je zeker ook als ontbijt eten. Wat dacht je van bananenbrood met courgette? Of wortelcake? Brownie met courgette? Het kan allemaal! Kost een kwartiertje om te maken, maar je hebt er de rest van de week plezier van!
  • Groente op brood (hartig)
    Zelf ben ik best wel van de zoet in mijn ontbijt, maar er zullen er ook vele zijn die van een hartig ontbijt houden. Heb je bijvoorbeeld al eens avocado-doperwtjes spread gemaakt voor op brood? Of scrambled tofu met champignons? Aanraders!

Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnspireerd om de komende tijd wat vaker groente in je ontbijt toe te voegen. Het is zo simpel, lekker en voedzaam!

Laat een comment achter

Mijn andere blogs



fitwithmarit

Toon meer... Volgen op Instagram