HET IS...Weetje Woensdag

Weetje Woensdag: 10 meest interessante weetjes

geschreven door Marit november 22, 2016 4 Comments

Inmiddels deel ik al een jaar iedere week een ‘Weetje Woensdag’. Naar mijn idee interessante onderwerpen op het gebied van voeding en sport waar ik meer over wilde weten. Inmiddels wordt deze rubriek het meest gelezen door jullie. De top 10 meest gelezen Weetje Woensdag? Die lees je hieronder!

1. Hoe krijg je zichtbare buikspieren?
In deze blogpost vertel ik je ervoor zou kunnen zorgen dat je buikspieren zichtbaar worden. Het verschilt per persoon en dus per lichaam, maar ik kan je vast vertellen dat de quote die je altijd hoort, klopt: abs are made in the kitchen.

2. Afvallen door krachttraining?
Veel mensen denken dat je alleen maar breder wordt van krachttraining, maar wist je dat je er ook door kan afvallen?

3. Hoe vaak trainen per week?
Hoe vaker hoe beter? Dacht het niet!

4. Van alles over eiwitten
Omdat mijn blog deels over sporten gaat, komt er regelmatig wat voor eiwitten voorbij. Maar waarom zijn eiwitten nou zo goed (als je sport)? I’ll tell you!

5. Hoe snel verminderd je spiermassa?
Wat als je nou drie weken op vakantie gaat en niet sport? Verlies je dan al je spiermassa?

6. Sporten voor of na het ontbijt?
Wat is nou beter, voor het ontbijt sporten of toch eerst iets eten?

7. Aankomen tijdens de feestdagen?
Hoe zit dat bijvoorbeeld in de maand december… kom je dan echt direct zo veel aan?

8. Question & Answer
In deze blogpost antwoord ik een aantal van jullie vragen!

9. Is afvallen in de zomer makkelijker?
Nou niet dus, komt dat even goed uit nu de winter eraan komt 😉

10. Bulken, cutten en onderhouden
Deze drie woorden kom je vast regelmatig tegen als je iets of sporten en eten opzoekt. Wat het precies is leg ik je uit.

Al over heel wat onderwerpen heb ik informatie gedeeld, maar er is nog zoveel meer. Wat zou jij graag in een Weetje Woensdag terug willen zien? Waar kan ik meer informatie voor jou over opzoeken? Tell me!

Mijn andere blogs

4 Comments

Evi november 23, 2016 at 18:35

Leuk overzichtje! Ik vind je weetje woensdagen altijd super interessant!

Ik heb misschien nog wel eentje, of je voeding iets te maken heeft met je motivatie om te sporten. Na de zomer ben ik precies in een motivatie-dip gevallen. Ik heb het privé en op het werk druk en ben daardoor slecht beginnen eten. (Denk 3x op een dag boterhammen omdat dat snel en gemakkelijk is, maar zo krijg je dus bijlange niet de juiste en genoeg voedingsstoffen binnen…)Ik begin nu te denken dat mijn motivatie-dip daar misschien iets mee te maken heeft.

Misschien kan je wat tips delen om in een druk leven toch gezond eten binnen te krijgen? Help a girl out! 😀

Antwoord
Marit november 24, 2016 at 14:00

Da’s een goeie. Ga eens op onderzoek uit of daar informatie over is 😉 Bedankt!

Antwoord
Daniëlle november 23, 2016 at 19:03

Handig overzicht! Ik vind de ‘weetje woensdag’ altijd super interessant om te lezen en heb er al veel van geleerd. Ik probeer op te letten dat ik gezond eet maar de laatste tijd heb ik echt ontzettend veel honger steeds. Het is zo erg dat ik vaak een uur nadat ik gegeten heb alweer honger heb, terwijl ik wel genoeg en vullend eet voor mijn gevoel (smorgens vaak brinta, dus veel vezels). Ik vind het hierdoor soms moeilijk om gezonde keuzes te maken zowel thuis als onderweg. Heb jij misschien tips voor me?

Antwoord
Marit november 24, 2016 at 13:59

Hmmm, dat is inderdaad vervelend. En varieer je genoeg met je eten? Want soms went je lichaam er ook aan. Kun je de ene dag wel brood met kip eten en de andere dag brood met ei, maar misschien wat meer variatie? En nu het wat kouders is, is warmer eten ook vaak wel lekker: warme havermout in de ochtend, in de middag soep of een warme salade bijvoorbeeld?

Antwoord

Laat een comment achter