FoodOntbijt

Zoats: courgette door je havermout

geschreven door Marit november 30, 2016 3 Comments

In de Challenge Monday van deze week heb ik jullie uitgedaagd om groente in je ontbijt te verwerken. Nu hoef ik vast geen uitleg te geven over waarom dat goed zal zijn, maar zoals ik al zei was ik benieuwd naar een ontbijt met courgette. And now I tried! Zucchini & oats, ook wel bekend als ‘zoats’. Lekker dat het was! En dat met 150 gram groente. BAM!

Nodig:
– 150 gram courgette
– 40 gram havermout
– 20 gram eiwitpoeder (vanille vind ik het lekkerst)
– 200 ml. water
– toppings naar eigen keuze

Doen:
Was de courgette, je hoeft ‘m niet te schillen. Rasp deze, gebruik de keukenmachine of gebruik het nog altijd magische 10 euro ding de ‘tomado’. Zorg er in ieder geval dat de courgette in (mega) kleine stukjes is.
Doe dit samen met de havermout in een pannetje en breng aan de kook. Goed door blijven roeren (voeg naar eigen inzicht nog wat water toe).
Als het een papje is, zet je het vuur uit. Roer de eiwitpoeder er doorheen en giet over in je ontbijtschaaltje.
Top je healthy oatmeal met whatever you like! Ik gebruikte diepvriesfruit, pompoenpitten, moerbeien, kokosrasp en een beetje gesmolten chocolade. Een goede combi, maar omdat je de courgette niet tot nauwelijks proeft, kun je van alles doen met de toppings!

Eet smakelijk!

Voedingswaarden (zonder enige toppings):
Kcal = 253
Koolhydraten = 31 gram
Eiwitten = 23 gram
Vetten = 4 gram

Mijn andere blogs

3 Comments

Eline augustus 12, 2017 at 14:20

Deze is echt super lekker! Ik heb hem deze week ook geprobeerd met bloemkoolrijst en broccolirijst. Ik vond de bloemkool lekkerder dan de broccoli, maar beide zeker het proberen waard!! Thanks voor het recept :)!

Antwoord
Marit augustus 14, 2017 at 19:26

Wat een goed idee, die pakjes! Binnenkort eens met bloemkool proberen.

Antwoord
Annemieke september 18, 2017 at 19:55

Welke chocolade gebruik je, Marit?

Antwoord

Laat een comment achter